АНАЛІЗ ТОВАРНОЇ ПРОДУКЦІЇ У МАРКЕТИНГОВОМУ ДОСЛІДЖЕННІ ПІДПРИЄМСТВА

  • Т. К. Вознюк Вінницький кооперативний інститут
Ключові слова: товарна продукція, ринок збуту, виробництво, показники, аналіз, приріст продукції

Анотація

Дослідження торговельних операцій є необхідним для кожного підприємства, адже ринок збуту є середовищем і водночас тим явищем, яке спонукає науково-технічний розвиток держави, конкурентну боротьбу підприємств, потреби і вимоги споживачів до продукції. Перебування підприємства на ринку збуту характеризується тенденціями й обсягами приросту виробництва товарної продукції. Метою даного дослідження є розкриття та обґрунтування аналізу товарної продукції з урахуванням тенденцій і приростів на підприємстві за умови перебування на ринку збуту в державі. Саме аналіз товарної продукції показує ступінь виконання плану за місяць і наростаючим підсумком – за рік, який формується маркетинговою службою підприємства. Даний план складається на основі тих змін, процесів і явищ, які відбуваються на ринку збуту в державі. Для досягнення поставленої мети у статті використані методи дослідження, а саме: метод порівняння для визначення ступеня фактичного виконання плану за кожен місяць; метод декомпозиції, призначений для дослідження впливу удосконалень науково-технічного рівня виробничого процесу на підприємстві; метод індукції та дедукції – для визначення одиничних і загальних показників, які визначають вплив удосконалень науково-технічного рівня на приріст обсягів виробництва товарної продукції. Науковою новизною статті є обґрунтування того, що аналіз товарної продукції визначає необхідність коригування планів на подальші місяці з метою забезпечення своєчасного виконання замовлень від покупців і укладених договорів. Також науковою новизною є класифіковані заходи науково-технічного рівня, за якими підприємство забезпечує собі приріст обсягу виробництва товарної продукції. Отже, аналіз товарної продукції за умови врахування дослідження впливу удосконалень науково-технічного рівня виробничого процесу на підприємстві є важливою оціночною процедурою для маркетингу. Адже встановлюються подальші заходи щодо покращення існуючого становища на ринку, зокрема – причини невиконання плану, особливо організаційно-технічного характеру.

Посилання

1. Святненко В. Ю. Промисловий маркетинг : навчальний посібник. Київ : МАУП, 2001. 264 с.
2. Осовська Г. В., Осовський О. А. Ефективність маркетингових комунікацій у системі управління діяльністю підприємства. АгроСвіт. 2012. № 22. С. 12-17.
3. Балабанова Л. В., Холод В. В., Балабанова І. В.
Маркетинг підприємства : навч. посіб. для студ. ВНЗ; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського, Ін-т економіки і управління, Каф. маркетингового менеджменту. Київ : ЦУЛ, 2018. 612 с.
4. Дарчук В. Г. Аналіз та планування маркетингової діяльності : навчальний посібник. Київ : ДУТ, 2019. 146 с. 5. Липчук В. В. Маркетинговий аналіз : навчальний посібник. Київ : Академвидав, 2007. 216 с.
6. Сенишин О. С., Кривешко О. В. Маркетинг : навч. посібник. Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. 347 с.
7. Ткаченко О. В. Роль маркетингу в підвищенні ефективності діяльності підприємств галузі птахівництва. Регіональна бізнес-економіка та управління. 2011. № 2. С. 66-71.
8. Штефанич Д., Братко О., Дячун О., Лагоцька Н., Окрепкий Р. Маркетинговий аналіз / За ред. д.е.н., професора Д.А. Штефанича. Тернопіль : Економічна думка, 2011. 267 с.
Опубліковано
2023-02-16