ТОРГОВЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМНИЦТВО ТА ОСОБЛИВОСТІ ЙОГО СУЧАСНОГО СТАНУ

Ключові слова: логістичні ланцюги, оптова торгівля, роздрібна торгівля, торговельне підприємництво, суб’єкт господарювання

Анотація

Торговельне підприємництво можна трактувати як вид господарської діяльності, що здійснює товарообмін та обслуговування покупців, а також інші операції, які забезпечують продаж товарів. Велике значення воно має у становленні конкурентного середовища в економіці, налаштуванні національної економіки на ринкові рейки, здійсненні соціальних функцій у суспільстві, адже доводить товари до кінцевого споживача. Завдяки діяльності суб’єктів господарювання у цьому секторі формується значна частка доданої вартості, створюються нові робочі місця, зростає зайнятість населення. Традиційна для нашої країни проблема збалан-сування виробництва і споживання вирішується в значній мірі завдяки торговельному підприємництву. Забез-печення ефективності здійснення торговельного підприємництва вимагає адекватної реакції на зміни впливу чинників зовнішнього середовища, правильного оцінювання позитивних і негативних тенденцій у власній галузі, діяльності конкурентів. У статті досліджено сучасний стан торговельного підприємництва. Розглянуто суб’єктний склад оптової та роздрібної торгівлі; ремонту автотранспортних засобів і мотоциклів, чисель-ність зайнятого населення у цій сфері. Проаналізовано обсяги реалізованої продукції та результативність діяльності таких суб’єктів господарювання. Розглянуто фактори, що впливають на стан вітчизняної організованої торгівлі. Досліджуються проблеми внутрішньої торгівлі спричинені повномасштабною війною, яку розв’язала в Україні Російська Федерація. Визначено, що підприємницькі структури в торгівлі стикнулися зі складними завданнями, такими як безпека персоналу і клієнтів, відновлення зруйнованих магазинів та складів, зміна логістичних ланцюжків, формування нових каналів постачання тощо. За результатами дослідження зроблено висновок про необхідність підтримки суб’єктів господарювання галузі з боку центральної і місцевої влади, в напрямку подальшого спрощення умов торгівлі, забезпеченні роботи самих торговельних об’єктів, допомоги в налагодженні логістики, наданні відстрочки від призову працівникам торгівлі.

Посилання

1. Антонюк Я. М., Шиндировський І. М. Тенденції розвитку ритейлу в Україні. Підприємництво і торгівля : збірник наукових праць. Львів : Видавництво Львівського торговельно-економічного університету, 2019. Вип. 24. С. 22-30.
2. Асоціація рітейлерів України. Офіційний сайт. URL: https://rau.ua/.
3. Господарський кодекс України в редакції від 19.08.2022. Офіційний сайт Верховної Ради України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15.
4. Державна служба статистики України. Офіційний сайт. URL: www.ukrstat.gov.ua.
5. ДСТУ 4303:2004 Роздрібна та оптова торгівля. Терміни та визначення понять. URL: https://dnaop.com/html/61145/doc-4303_2004.
6. Класифікація видів економічної діяльності: ДК 009:2010 в редакції від 24.02.2020. Офіційний сайт Верховної Ради України. URL: www.zakon4.rada.gov.ua/rada/show/vb457609-10.
7. Статистичний щорічник України за 2021 рік / за ред. І. Є. Вернера. К. : Державна служба статистики України, 2022. 446 с.
8. ТОП-100. Рейтинги найбільших. Офіційний сайт. URL: https://delo.ua/ru/top100/.
9. Українська Рада Торгових Центрів. Офіційний сайт. URL: https://www.ucsc.org.ua/.
10. https://hub.kyivstar.ua/news/czina-zmin-transformacziya-rozdribnoyi-torgivli-pid-chas-vijny.
Опубліковано
2023-02-16