ОРГАНІЗАЦІЙНІ АСПЕКТИ АНТИКРИЗОВОГО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ З ВИКОРИСТАННЯМ СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Ключові слова: менеджмент, інформаційні технології, організація, управлінські рішення, криза

Анотація

У статті досліджуються актуальні питання, пов’язані з організацією управління підприємствами з використанням інформаційних технологій. Метою статті є визначення основних тенденцій щодо використання інформаційних технологій для забезпечення функціонування бізнесу. У статті акцент зроблено на інформаційних технологіях, що найбільше підходять підприємству в умовах кризи. Актуальність проблематики дослідження зумовлена пошуком шляхів забезпечення можливості функціонування підприємства в умовах кризи. Підтвердженням актуальності цього питання є значний інтерес зі сторони наукової спільноти. У ході дослідження встановлено, що для організації роботи підприємства в умовах кризи інформаційні технології повинні реалізувати завдання захисту інформації, віддаленої роботи працівників, активізації процесів продажу та надання послуг. Виявлено, що в нинішній час для забезпечення діяльності підприємства необхідні інформаційні технології захисту інформації, організації віддаленої роботи користувачів та налагодження і підтримання зв’язків із клієнтами, збільшення обсягів діяльності. Доведено, що вибір конкретної інформаційної технології менеджером залежить від ряду критеріїв, та названо основні з них. З’ясовано, що вагома роль у забезпеченні захисту інформації належить брандмауерам, автентифікації та авторизації, шифруванню даних, маскуванню даних, брокерам безпеці. В сучасних умовах віддалена робота персоналу підприємств можлива з використанням технологій відеозв’язку, хмарних технологій. Акцентовано увагу на тому, що в сучасних умовах збільшенню каналів збуту сприяють технології просування продукції та послуг у соціальних мережах. Аргументовано, що успіх багатьох управлінських процесів залежить від того, як організований процес управління підприємством в умовах кризи. Запропоновано механізм антикризового управління підприємством на основі інформаційних технологій. Подальші дослідження можуть бути спрямовані на огляд ІТ-ринку, оцінювання можливості вирішення ряду завдань, що виникають перед менеджерами для забезпечення ефективного функціонування підприємства і в умовах зовнішньої кризи.

Посилання

1. Білоцерківський О. Б. Антикризове управління торговельними підприємствами: сутність та інформаційна підтримка. Управління соціально-економічним розвитком країни, регіону, підприємства в умовах кризи (фінансова, аграрна галузі та невиробнича сфера) : монографія / ред. Л. М. Савчук. Дніпро : Біла К. О., 2019. С. 410-417.
2. Джалалова М. Р. Особливості антикризового управління підприємствами. 2018. URL: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/allfm/all-fm-2018/paper/view/3840.
3. Горбулін В. П., Даник Ю. Г. Національна безпека України: фокус пріоритетів в умовах пандемії. Вісник Національної академії наук України. 2020. № 5. С. 3-18.
4. Єпіфанова І. Ю. Сутність антикризового управління підприємства. Економіка і суспільство. 2016. № 2. С. 265-269.
5. Зверук Л. А., Давиденко Н. М. Антикризове управління підприємством в умовах інноваційного розвитку. Міжнародний науковий журнал “Інтернаука”. 2017. № 1(2). С. 69-75.
6. Камнева А. В. Дослідження існуючих інструментів та моделей антикризового управління на підприємстві. Економіка та управління підприємствами машинобудівної галузі. 2014. № 4. С. 15-27.
7. Коваленко В. В., Чопікова Є. В. Місце діагностики в системі антикризового управління сучасними банками. Економіка і суспільство. 2016. №5. С. 363-367.
8. Литвин З. Б. Необхідність діагностики в умовах антикризового управління діяльністю підприємства. Економічний аналіз : зб. наук. праць. Тернопільський національний економічний університет. Тернопіль : Видавничо-поліграфічний центр Тернопільського національного економічного університету “Економічна думка”, 2015. Том 21. № 2. С. 152-15.
9. Мельниченко О. О. Сутність антикризового управління підприємством у сучасних умовах господарювання. Економічний аналіз : зб. наук. праць. - Тернопіль : Видавничо-поліграфічний центр Тернопільського
національного економічного університету “Економічна думка”, 2015. Том 21. № 2. С. 157-162.
10. Миронов Ю. Б., Микита В. А., Сватюк О. Р. Діджитал-маркетинг підприємств під час пандемічної кризи. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. 2021. № 62. С. 93-100.
11. Мокряк К. В. Інноваційна діяльність в концепції системи антикризового фінансового управління підприємством. Молодий вчений. Економічні науки. ОНЕУ. 2016. № 4 (31). С. 142-146.
12. Назаренко С. М. Вплив аутсорсингу інформаційних технологій на ефективність діяльності підприємств. Енергозбереження. Енергетика. Енергоаудит. 2020. №9(152). С. 45-53.
13. Сало А. В. Характеристика сутності та поняття антикризового фінансового управління. Глобальні та національні проблеми економіки. 2018. №22. С. 412-418.
14. Самойленко В. В. Удосконалення методiв антикризового менеджменту в умовах сучасних iнформацiйних технологiй. Ефективна економіка. Дніпропетровськ : ДДАЕУ, 2020. № 4. URL: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/22955.
15. Силкін О. С., Муж П. О. Аналіз сутності антикризового управління підприємством. Наукові записки. 2016. № 2 (53). С. 228-235.
16. Черленяк І. І., Курей О. А. Виклики антикризового управління економікою в умовах пандемії. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія “Економіка”. 2021. № 1(55). С. 10-18.
Опубліковано
2023-05-23