ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ ОПИС ОСОБЛИВОСТЕЙ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ, ВИХОДЯЧИ ІЗ ЗМІНЮВАНИХ РИНКОВИХ УМОВ

Ключові слова: міжнародний бізнес, зовнішньоторговельні операції, глобалізація, інтернаціоналізація, міжнародний ринок

Анотація

У статті виділено наукову проблематику досліджень особливостей розвитку міжнародного бізнесу, у якій основна увага приділяється врахуванню впливу змінюваних ринкових умов на налагодження та розширення підприємствами зовнішньоторговельних операцій. Виявлено, що економічна сутність міжнародного бізнесу має визначатися у площині його як явища, так і процесу міжнародних економічних відносин. Узагальнено пріоритетні напрями розвитку міжнародного бізнесу та акцентовано увагу на тому, що це вид міжнародної діяльності, який націлений на здійснення ділових операцій партнерами як мінімум із двох країн; функціонує внаслідок розвитку й поглиблення міжнародного поділу праці та формування міжнародного ринку; здійснюється з метою отримання прибутку і поширюється на міжнародну економічну сферу; посилює ділову взаємодію підприємств різних форм власності або їх підрозділів, які знаходяться в різних країнах; дозволяє підтримувати високі рівні зростання продуктивності праці, обсягу реалізації продукції та прибутковості ділових операцій; самостійна сфера діяльності, що здійснюється фізичними особами, компаніями та іншими організаціями двох або більше країн за межами національних кордонів з метою отримання прибутку; вбирає в себе найкращі національні зразки, все найкраще у світовій практиці; охоплює світову систему інформаційного ділового обміну, міжнародний фінансовий ринок, глобальну структуру технологічних нововведень; система професійних знань принципово вищого рівня, ніж наявна в будь-якому національному (внутрішньому) економічному середовищі; може відчувати підтримку своєї держави у боротьбі з конкурентами у багатьох прихованих формах. Окремо виділено економічні інтереси підприємств від участі та розширення сфер розвитку міжнародного бізнесу, які розділено стосовно розширення збуту товарів, придбання ресурсів, диверсифікації джерел постачання і збуту товарів.

Посилання

1. Данько Т. В. Еволюція наукових засад міжнародного бізнесу. Проблеми економіки. 2019. № 3 (41). С. 109-115.
2. Lupak R., Kunytska-Iliash M., Berezivskyi Y., Nakonechna N., Ivanova L., Vasyltsiv T. Information and analytical support system of enterprise competitiveness management. Accounting. 2021. № 7(7). P. 1785-1798.
3. Архієреєв С. І. Економіко-теоретичні засади посттрансформаційної реорієнтації міжнародного бізнесу. Економічна теорія. 2022. № 1. С. 45-70.
4. Березівський Я. П. Ідентифікація умов та чинників формування технологічної конкурентоспро-можності національної економіки. Вісник Львівського торговельно-економічного університе-ту. Економічні науки. 2021. Вип. 63. С. 31-35.
5. Куцик В. І., Лупак Р. Л., Годованюк М. А. Інструменти підвищення ефективності управління формуванням та використанням прибутку в цілях капіталізації підприємства. Бізнес Інформ. 2017. № 1. С. 167-171.
6. Васильців Т. Г., Лупак Р. Л., Городня Т. А. Економічні аспекти диверсифікації підприємства з використанням інноваційних інвестицій. Інтелект XXI. 2017. Вип. 1. С. 52-57.
7. Куницька-Іляш М. В. Критичний аналіз державної політики забезпечення розвитку та фінансової безпеки пріоритетних галузей національної економіки України. Modeling the development of the economy system. 2022. № 2(4). P. 40-45.
8. Торяник В. М., Джинджоян В. В. Інноваційно-інвестиційні тренди у міжнародному бізнесі. Інвестиції: практика та досвід. 2019. № 22. С. 5-9.
9. Гринюк Н., Намчук М. Сутність та ефективність посередницької діяльності в міжнародному бізнесі. Молодий вчений. 2021. № 11 (99). С. 367-371.
Опубліковано
2024-01-19