ФОРМУВАННЯ АНТИКРИЗОВОЇ ПРОГРАМИ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА ТА ЗАХОДІВ ЩОДО ЇЇ РЕАЛІЗАЦІЇ

Ключові слова: антикризове управління, програма, глобалізація, криза, діагностика, антикризовий менеджмент

Анотація

Стаття присвячена антикризовому формату управління підприємствами в умовах глобалізаційних змін світової економіки. Конкретизовано основні концептуальні засади антикризового управління. Сформульовано авторський підхід до розуміння властивостей та особливостей програми антикризового управління, яка має бути основною складовою соціально-економічної системи. Антикризове управління є системою управління, що має комплексний характер та спрямована на запобігання кризовим явищам і виявлення причин кризи. У статті сформульовано основні умови, які забезпечують ефективне вдосконалення програми антикризового управління діяльністю підприємства. Метою антикризової програми є вирішення конкретного набору проблем та використання як інструменту для досягнення стратегічних цілей розвитку підприємства і його довгострокового існування. Розробка та впровадження цільової антикризової програми є критичними, оскільки вона дозволяє комплексно розв'язати різноманітні завдання у різних функціональних галузях, таких як збут продукції, фінанси, персонал, виробнича система, управління та інші. Створення антикризової програми базується на проведеному моніторингу внутрішнього та зовнішнього середовища виробничого підприємства. Розроблена програма (план) фінансового оздоровлення служить необхідною основою для формування інших похідних документів, таких як бізнес-план фінансового оздоровлення та план санації підприємства, що можуть бути підготовлені за потреби. Виокремлені основні складові, що характеризують ефективність програми антикризового управління підприємством. Зроблено висновок, що для розробки якісної та науково обґрунтованої програми необхідно створити відповідний пакет методичних матеріалів, який враховує теоретико-методичні засади програмно-цільового планування, а також галузеві та організаційно-правові особливості конкретного підприємства. Досягнення стабільності в результатах функціонування як підприємств, так і суспільства в умовах сучасної економіки має бути ключовим елементом програми антикризового управління. Виходячи з сучасного стану економіки в процесі глобалізаційних змін та військового стану, запропоновано заходи щодо її вдосконалення.

Посилання

1. Лігоненко Л. О. Антикризове управління підприємством : монографія. К., 2001. 574 с.
2. Королько В. Г., Некрасова О. В. Корпоративна культура i ПР. Соцiологiя: теорія, методи, маркетинг. 2007. № 1. С. 115-129.
3. Палига Є. М. Корпоративне управління : навчальний посібник. Львів : Українська академія друкарства, 2007. 422 с.
4. Колянко О. В. Корпоративне управління : навчальний посібник. Львів : Вид-во Львівського торговельно-економічного університету, 2019. 343 с.
5. Молчанова Е. Ю. Внутрішньокорпоративна філософія та політика : навчальний посібник. К. : Дорадо, 2006. 248 с.
6. Бугаєвська Ю. В. Поняття корпоративної культури: її суть і структура. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи. 2011. № 36. С. 240.
7. Петрова І. Л. Вплив корпоративної культури на модернізацію соціально-трудових відносин. Вчені записки. 2015. № 40. С. 145.
8. Терон І. В. Корпоративна культура в механізмах регулювання соціально-трудових відносин. Глобальні та національні проблеми економіки. 2015. № 6. С. 739.
Опубліковано
2024-04-05