ПІДХОДИ ДО ВИБОРУ СТРАТЕГІЇ МАРКЕТИНГУ ДЛЯ В2С І В2В БІЗНЕСУ
Анотація
Анотація. Стаття присвячена визначенню підходів до вибору стратегії маркетингу в умовах В2С і В2В бізнесу, що дозволяє пов’язувати можливості суб’єктів підприємництва з їхніми ринковими потребами, забезпечує отримання істотних переваг над конкурентами і сприяє вдосконаленню функціонування в умовах зміни зовнішнього середовища. Зазначено, що в порівнянні маркетингової діяльності на В2С і В2В ринках існують спільні ознаки, але є значні відмінності. Порівняно ключові підходи до вибору маркетингових стратегій для В2С і В2В бізнесу з врахуванням цільової аудиторії, особливостей прийняття рішень про купівлю, тривалості циклу продажу та маркетингових каналів. Наголошено на необхідності при виборі стратегії маркетингу враховувати тип взаємодії з клієнтами, специфіка якого пов’язана з підходами до здійснення продажу, проведення сегментації ринку, надання клієнтського сервісу в умовах В2С і В2В бізнесу. Доведено, що врахування відмінностей В2С і В2В підходів дозволяє компаніям ефективно адаптувати стратегії маркетингу до потреб цільової аудиторії та максимізувати ефективність своїх маркетингових зусиль. Вказано, що розуміння відмінностей допомагає також компаніям ефективно спланувати та реалізувати власні маркетингові кампанії, забезпечуючи більшу результативність і успішність бізнесу в обох ринкових сегментах. На цій основі рекомендовано виявляти тренди і перспективи на ринках В2С і В2В, які важливо брати за основу формування маркетингових стратегій діяльності підприємств, що є необхідним для досягнення успіху в розрізі напрямів подальшого їх розвитку. Вказано головні тренди В2С і В2В ринків у 2024 році, які включають зростання ролі цифрових технологій у спілкуванні з клієнтами, впровадження інноваційних стратегій просування, персоналізацію зв’язків, відео- та контент-маркетинг. Обґрунтовано, що взаємодія з швидко змінюваними потребами споживачів і вплив соціальних мереж на розвиток В2С і В2В бізнесу є найбільш важливими питаннями для підприємств у сучасних умовах ринкової невизначеності.
Посилання
Економіка та суспільство. 2023. № 51. URL: http://www.economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2508.
2. Вовчанська О. М., Іванова Л. О. Особливості реалізації інструментів маркетингу в умовах воєнного стану. Економіка та суспільство. 2022. № 38.
URL: http://www.economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1293.
3. Український Бізнесмен @ukr_businessman Десять трендів інтернет-маркетингу 2024 року. Друкарня. 9 квітня 2024. URL: https://drukarnia.com.ua/articles/10-trendiv-internetmarketingu-2024-roku-J2ygt.
4. Димура М. E-commerce в Украине: цифры, факты, перспективы развития онлайн-торговли. Веб-студия BUSINESS SITE. 14.07.2022. URL:
https://www.site2b.ua/web-blog/e-commerce-vukraine-cifry-fakty-perspektivy-razvitiya-onlajntorgovli.html.
5. Котлер Ф., Армстронг Г. Основи маркетингу. Київ : Комп’ютерне видавництво “Діалектика”, 2020. 880 с.
6. Садовська І. І., Петропавловська С. Є. Особливості та основні відмінності комунікаційної політики на B2B- та B2C-ринках. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2019. Вип. 3 (20). С. 327-334. URL: https://www.easterneuropeebm.in.ua/journal/20_2019/51.pdf.
7. П’ять трендів інтернет-маркетингу в 2024 році. KeepinCRM. 30.01.2024. URL: https://keepincrm.com/online-marketing-trends-2024.
8. Райт Р. В2В-маркетинг: Покроковий посібник. Київ : Баланс Бизнес Букс, 2007. 624 с.
9. Родіонов С. О. Інтернет-маркетинг в Україні: сучасні тренди та інструменти. Журнал стратегічних економічних досліджень. 2022. № 3 (8). С. 110-
118.
10. Савіна С. С. Тенденції розвитку сучасних концепцій маркетингу. Ефективна економіка. 2018. № 6. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6393.
11. Andrii Nalyvaiko. Тренди B2B маркетингу: Як підвищити ефективність бізнесу. 26/10/2023. URL: https://bizzzdev.com/b2b-marketing-trends/.