МАРКЕТИНГОВА АНАЛІТИКА: СУТНІСТЬ, ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ, РОЛЬ У ПЛАНУВАННІ ТА КОМУНІКАЦІЇ БРЕНДІВ
Анотація
Метою статті є дослідження сутності маркетингової аналітики, основних цифрових інструментів та їхньої ролі у стратегічному плануванні і комунікації брендів. Акцентується увага: маркетингова аналітика є не лише засобом оцінки ефективності маркетингових заходів, але й важливим елементом стратегічного планування, що забезпечує адаптацію бізнесу до динамічних змін ринкового середовища. Проаналізовано сучасні підходи до маркетингової аналітики та наведено власне трактування цього поняття. Розглянуто основні завдання маркетингової аналітики, етапи її здійснення, а також ключові фактори, що впливають на процес аналізу. Зокрема, йдеться про технологічні зміни, які вимагають від підприємств постійного вдосконалення своїх аналітичних інструментів, а також про зміну споживчої поведінки, яка диктує нові підходи до розробки маркетингових стратегій. У статті акцентовано увагу на використанні сучасних цифрових технологій, таких як Великі дані, штучний інтелект та машинне навчання, для підвищення ефективності маркетингових комунікацій. Ці інструменти дозволяють більш точно визначати цільові сегменти аудиторії, персоналізувати маркетингові комунікації та прогнозувати поведінку споживачів, що сприяє підвищенню ефективності маркетингових заходів. Наведено детальний опис механізму маркетингової аналітики, який включає кілька етапів: визначення цілей і завдань маркетингової аналітики, вибір методів, інструментів, збір та обробка даних; аналіз даних; інтерпретація результатів та підготовка рекомендацій; прийняття управлінських рішень; проектування змін у компанії; моніторинг та оцінка ефективності змін. Запропоновано підхід до поділу інструментів маркетингової аналітики на операційну та стратегічну аналітику, що допомагає підприємствам ефективно управляти брендами та адаптуватися до змінних умов ринку. Наголошено на необхідності інтеграції маркетингової аналітики в загальну стратегію розвитку підприємства, що дозволяє забезпечити комплексний підхід до управління бізнесом і досягнення довгострокових цілей. Стаття робить вагомий внесок у розуміння сучасної маркетингової аналітики та її ролі в управлінні підприємствами в умовах цифрової економіки.
Посилання
2. Germann F., Lilien G. L., Rangaswamy A. Performance implications of deploying marketing analytics. International Journal of Research in Marketing. 2013, 30 (2): 114-128.
3. Hauser W. J. Marketing analytics: The evolution of marketing research in the twenty-first century. Direct Marketing: An International Journal. 2007, 1 (1): 38-54.
4. Iacobucci D., Petrescu M., Krishen A., Bendixen M. The state of marketing analytics in research and practice. Journal of Marketing Analytics. 2019, 7(3), 152-181.
5. Wedel M., Kannan P. K. Marketing analytics for data-rich environments. Journal of Marketing. 2016, 80 (6): 97-121.
6. Жегус О. В., Ілляшенко О. В. Маркетингова аналітика в забезпеченні відновлення та розвитку суб’єктів бізнесу в Україні. БІЗНЕСІНФОРМ. 2023. № 7. С. 212-219.
7. Prevalova I. 4 of The Top Marketing Analytics Tools. February 27, 2024. Adverity: The integrated data platform for the modern marketer. URL: https://www.adverity.com/blog/4-top-marketinganalytics-tools.
8. Легенчук С. Ф., Завалій Т. О. Big Data в маркетинговій аналітиці: можливості та проблеми використання. Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу. 2023. Вип. 1 (54). С. 52-58.
9. Сак Т. В. Маркетинг стартапу: особливості, цифрові інструменти та канали просування. Маркетинг і цифрові технології. 2023. Т. 7, № 1. С. 107-119. URL: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/292.
10. Шиш А., Малишенко Л., Трифонова О. Вплив маркетингових досліджень на прийняття управлінських рішень: роль аналітики в менеджменті та маркетингу. Економіка та суспільство. 2023. №58. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-58-96.