АНАЛІЗ СТАНУ ГОТЕЛЬНИХ ПОСЛУГ ДЛЯ ОСІБ З ІНВАЛІДНІСТЮ В УКРАЇНІ
Анотація
Здійснено моніторинг результатів комплексного дослідження чинників, які мають найбільший вплив на рівень розвитку готельних послуг в Україні. Проаналізовано сучасний стан ринку готельних послуг України для осіб з інвалідністю в умовах сучасних викликів. У цілому стан професійної підготовки майбутніх фахівців з обслуговування осіб з інвалідністю пов’язаний із труднощами, що виникають у процесі інформаційно-методичного забезпечення. Тому одним із способів успішного вирішення існуючих проблем у навчанні персоналу готелю є впровадження інноваційних методів та практичних навичок щодо обслуговування осіб з інвалідністю. Це означає створення проектів, ділових ігор, тренінгів для того, щоб під час навчання співробітники могли моделювати практичні ситуації, подібні до професійної діяльності та роботи з особами з інвалідністю. З метою визначення готовності персоналу до надання послуг особам з інвалідністю акцентовано увагу на рівні його готовності. Сформовано три особистісні комплекси мотивації у професійній діяльності фахівців індустрії гостинності: ВМ (внутрішня мотивація: визнання цінності роботи, бажання виконувати роботу, задоволення від процесу та його результатів); ЗПМ (зовнішня позитивна мотивація: матеріальне заохочення, кар’єрний ріст, престиж); ЗНМ (зовнішня негативна мотивація: страх, крик, звинувачення, штрафи). Це дозволило нам визначити тип і рівень значущості фахівців у сфері обслуговування осіб з інвалідністю. Досліджено динаміку мотивів і цілей професійної підготовки персоналу до надання якісних готельних послуг особам з інвалідністю, що вважається сутністю готовності до обслуговування такої категорії гостей. Доведено: самореалізація та саморозвиток мають значний вплив на формування навиків, дозволяють адекватно реагувати на зміни та вдосконалювати важливі професійні якості, а також на орієнтацію фахівця на самореалізацію, поведінку та набуття моральних цінностей.
Посилання
2. Гірняк Л. І., Сопіга В. Б. Формування культури та якості обслуговування у готельно-ресторанних підприємствах. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Ужгород : УжНУ, 2018. Вип. 21. Ч. 1. С. 50-55.
3. Гоженко О., Тимошенко К. Організація готельно-ресторанного бізнесу. Готельно-ресторанний та туристичний бізнес: реалії та перспективи : тези доповідей VІІ Всеукр. студ. наук. конф. (Київ, 18 березня 2021 р.). Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2021. 538 с.
4. Закон України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні № 875-XII від 06.11.2022. Верховна Рада України. Законодавство України. URL: http://surl.li/bhmpf.
5. Конвенція про права осіб з інвалідністю : Документ 995_g71, поточна редакція від 19.06.2023. Верховна Рада України. Законодавство України. URL: http://surl.li/yima.
6. Мальська М. П. Готельний бізнес: теорія та практика. 2-ге вид. перероб. та доп. Київ : Центр учбової літератури, 2012. 472 с.
7. Постова В. В., Лук’янець А. В. Особливості формування та підтримка іміджу підприємств готельно-ресторанного бізнесу. Підприємництво та інновації. 2020. № 14. С. 63-67.
8. Проблеми удосконалення організації обслуговування на підприємствах готельно-ресторанного господарства / Сімакова О. О., Ніколайчук О. А., Слащева А. В. та ін. Вісник Хмельницького національного університету. 2020. Т. 1. № 4. С. 181-185.
9. Барна М. Ю., Тучковська І. І. Безбар’єрне середовище для осіб з інвалідністю в туризмі. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. 2020. Вип. 61. С. 5-11.
10. Управлінські механізми державної інноваційної політики в умовах міграційної кризи та посилення соціо-еколого-економічних ризиків / М. Ю Барна, І. М. Мельник, М. Я. Топорницька, І. І. Тучковська. Формування ринкових відносин в Україні. 2022. № 4. С. 39-44.