ОСОБЛИВОСТІ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ В УКРАЇНІ ТА ЗА ЇЇ МЕЖАМИ
Анотація
Розвиток фармацевтичної промисловості набув загальнопланетарних масштабів. Зовнішньо-економічна діяльність у цій галузі є важливою для конкурентоспроможності підприємств фармацевтичної галузі. Лідерами на світовому фармацевтичному ринку є транснаціональні компанії, які беруть активну участь у зовнішньоекономічній діяльності та створюють бар'єри для входу нових компаній. У статті розкри-то теоретичні та практичні аспекти зовнішньоекономічної діяльності підприємств на світовому фармацев-тичному ринку. Досліджено та сформовано сутність поняття “зовнішньоекономічна діяльність”, а також зазначено про важливість її здійснення для успішного функціонування підприємств у галузі фармацевтики. У роботі представлено ряд особливостей діяльності підприємств у цій сфері, що обумовлює конкурентоспро-можність компаній на світовому ринку. Значну увагу було приділено дослідженню ролі науково-дослідних ро-біт та основним складнощам, що виникають у процесі їх здійснення. Представлено порівняльний аналіз ви-трат на дослідження між низкою високотехнологічних галузей: аерокосмічна промисловість, виробництво комп'ютерів та оргтехніки, виробництво електронних комунікацій, фармацевтична промисловість Незважа-ючи на важкі часи для людства та світової економіки, успішні фармацевтичні компанії демонструють дуже високу рентабельність діяльності. У статті визначено систему факторів, що безпосередньо впливає на діяль-ність фармацевтичних підприємств. Обгрунтовано стійку потребу підприємств галузі в системних інвестиці-ях у розвиток власної науково-дослідної бази на основі аналізу діяльності провідних міжнародних фармацевти-чних компаній. Одним з аспектів, який обговорюється в роботі, є державне регулювання діяльності фармаце-втичних компаній. Авторами представлені інші специфічні аспекти функціонування та розвитку підприємств у фармацевтичній промисловості.
Посилання
2. Основи зовнішньоекономічної діяльності : навч. посіб. / [Козак Ю. Г. та ін.]. – Київ, 2016. – 289 с.
3. Мех О. А. Наукоємність фармацевтичної про-дукції як конкурентна перевага виробника / Мех О. А. // Наука та наукознавство. – 2017. – № 1. – С. 58-66.
4. The Global Innovation 1000 study. The official site of PwC network: Strategy & [Електрон-ний ресурс]. – Режим доступу: https://www.strategyand.pwc.com/gx/ en/insights/ innovation 1000.html.
5. U.S. Aerospace & Defense Companies. Aerospace Portal “Forecast International” [Електрон-ний ресурс]. – Режим доступу: http://www.fi-aeroweb.com/Aerospace-Defense-Companies.html.
6. Fortune Global 500. Fortune Media IP Limited [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://fortune.com/global500/2018/search/?industry=Pharmaceuticals.
7. Бердар М. М. Стратегії конкурентоспро-можності продукції підприємств фармацевтичної галузі України / Бердар М. М. // Теоретичні та при-кладні питання економіки. – 2019. – № 1. – С. 346-358.
8. Овчаров Е. Г. Мировая фармацевтическая промышленность: Современное состояние и тен-денции развития в условиях глобализации : авто-реф. дисс. … канд. экон. наук: 08.00.14 / Российский университет дружбы народов. – Моск-ва, 2018. –24 с.
9. Державне регулювання фармацевтичної ді-яльності в Україні. Навчальні матеріали онлайн [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://pidruchniki.com/1115121237429/meditsina/derzhavne_regulyuvannya_ farmatsevtichnoyi_ diyalnosti_ukrayini.