ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ БАЗИ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ГОТЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА

  • Б. М. Мізюк Львівський торговельно-економічний університет
  • В. О. Трач Львівський торговельно-економічний університет
Ключові слова: готель, інформаційні технології, управління підприємством, інформаційні ресурси, модель ІТ, аналіз, економічний ефект

Анотація

В роботі розглянуто особливості впровадження інформаційних технологій у систему управлін-ня організаціями, котрі надають готельні послуги. Встановлено, що в Україні використання сучасних інфор-маційних технологій стає засобом здійснення конкурентної боротьби у готельному бізнесі. Узагальнено роль інформаційних ресурсів як необхідної умови ефективного управління готельним підприємством. Проаналізова-но чинники, які впливають на рівень розвитку і запровадження інформаційних технологій у готелях. Виявлено і запропоновано заходи з удосконалення системи управління готельним комплексом. Загальними особливостями у впровадженні інформаційних технологій у готелях є автоматизація процесів планування, обліку і управління основними напрямками діяльності готельного комплексу. Метою даної статті було дослідження стану впро-вадження інформаційних технологій у системі управління організацією на прикладі діяльності готельного комплексу Fest Hotel у м. Львові. Обгрунтовано доцільність впровадження сучасних інформаційних технологій у готельних комплексах. Запропонована авторами інформаційна система для готельного комплексу Fest Hotel дозволила виключити з асортименту низькорентабельні послуги і замінити їх новими, більш ефективними. Економічний ефект одержується також від надання послуг через Інтернет. У результаті використання і впровадження автоматизованої інформаційної системи знизилися постійні та змінні витрати операційної діяльності, зокрема на технічне обслуговування і поточний ремонт готельного комплексу, на утримання си-стем зв’язку, поліпшилася якість послуг виконуваних робіт і підвищилася кваліфікація працівників готельного комплексу. Розроблено план впровадження інформаційних технологій, які, за оцінкою авторів, будуть мати вагомий економічний ефект і сприяти підвищенню конкурентоспроможності готельних комплексів.

Посилання

1. Афанасьев С. В. Эффективность информаци-онного обеспечения управления / Афанасьев С. В., Ярошенко В. Н. – М. : Экономика, 1987. – 111 c.
2. Бланк И. А. Инвестиционный менеджмент. Учебный курс. / Бланк И. А. – К. : Эльга-Н, Ника-центр, 2001. – 448 c.
3. Глушков В. И. Введение в АСУ / Глушков В. И. – К. : Техника, 1974. – 320 c.
4. Грабова Н. М. Теорія бухгалтерського обліку / Грабова Н. М. – К. : Вища шк., 1973. – 344 с.
5. Гершегорин А. Т. Что такое АРМ бухгалте-ра? / Гершегорин А. Т. – М. : Финансы и статисти-ка, 1988. – 95 с.
6. Джестон Дж. Управление бизнес-процессами. Практическое руководство по успеш-ной реализации проектов / Дж. Джестон, Й. Нелис. – СПб. : Символ-Плюс, 2008. – 456 с.
7. Денісова О. О. Інформаційні системи і тех-нології в юридичній діяльності : навч. посібник / Денісова О. О. – К. : КНЕУ, 2004. – 307 c.
8. Коваленко О. О. Сучасні інформаційні сис-теми – інвестиції в розвитку підприємства / Кова-ленко О. О. // Інвестиції: практика та досвід. – 2009. – № 2. – С. 10-13.
9. SERVIO hotel [Electr. resource]. – Available from: http://www.serviohotel.com/.
Опубліковано
2020-12-22