ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ СУЧАСНИХ ФОРМАТІВ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ В УКРАЇНІ

  • Я. М. Антонюк Львівський торговельно-економічний університет
Ключові слова: сучасні формати роздрібної торгівлі, структурні зміни у форматах роздрібної торгівлі, проблеми розвитку форматів, торгова нерухомість, дефіцит торговельних фахівців, мотивація кадрового ресурсу

Анотація

В статті розглянуто сутність сучасних форматів роздрібної торгівлі, різні підходи до напов-нення їх змісту, зміни в структурі форматів торгівлі, їх розвиток в географічному плані. Метою статті є дослідження нових векторів в сфері розвитку сучасних форматів роздрібної торгівлі України та виявлення застережень у цьому процесі. В роботі досліджуються проблеми сучасних форматів торгівлі, зростання роз-мірів крадіжок і втрат підприємств за рахунок збільшення їх розмірів і частки самообслуговування, зростання труднощів з вкладеннями в розвиток торгової нерухомості, відносно високою орендною платою за торгову нерухомість в розрізі країн Східної Європи, кадровий “голодˮ в системі торгівлі та проблеми з підвищенням мотивації кадрових ресурсів і пов’язані з цим труднощі в налагодженні перспективного сучасного торговель-ного обслуговування. Встановлено, що формат магазину - це складне поняття, яке залежить від сукупності факторів, які визначають стандарти і технологію роботи магазину. Тип магазину не передбачає врахування деяких чинників: кількість зайнятих працівників, середню вартість покупки, частоту відвідування покупцями, значущість цього підприємства в населеному пункті, рівень сервісу, наявність власного виробництва тощо. Однією з найбільш проблемних і негативних тенденцій останніх років є відтік персоналу за кордон і тривалий кадровий голод в українському ритейлі. Зроблено висновок, що основними проблемами в розвитку сучасних фо-рматів є крадіжки і втрати в сучасних магазинах зі сторони покупців, постачальників і обслуговуючого персо-налу, недостатня робота в сфері залучень торгової нерухомості, поява різкого зменшення в галузі кадрового потенціалу, відсталість мотиваційних заходів по усуненню крадіжок і втрат, зменшення переходу в інші галу-зі та виїзду за кордон торговельних фахівців.

Посилання

1. Виноградська А. М. Комерційне підприєм-ництво: сучасний стан, стратегії розвитку : моног-рафія / Виноградська А. М. – К. : Центр навчальної літератури, 2004. – 807 с.
2. Антонюк Я. М. Тенденції розвитку рітейлу в Україні / Я. М. Антонюк, І. П. Шиндировський // Підприємництво і торгівля : збірник наукових праць. – Львів : Вид-во ЛТЕУ, 2019. – Вип. 24. – С. 48-53.
3. https://translate.google.com/translate?hl=uk&sl=ru&u=https://www.marketing.spb.ru/lib-special/branch/retail_concept.htm&prev=search).
4. Лиса С. С. Класифікація форматів та особ-ливості розвитку роздрібної торгівлі України / Лиса С. С. // Глобальні та національні проблеми еконо-міки : збірник наукових праць. – Миколаїв : Вид-во Миколаїв НУ ім. Сухомлинського, 2017. – Вип. 15. – С. 254-258.
5. https: //cyberleninka.ru/article/n/sovremennye-formaty-magazinov.
6. https://rau.ua/novyni/top-10-produktovyh-setej-ukraine.
7. https://rau.ua/novyni/vremya-rosta-retail/\.
8. https://www.epravda.com.ua/news/2017/10/16/630132/.
9. https://cbre-expandia.com/analitika-ta-dinamika-rinku-ritejlu-investitsiyi-v-komertsijnu-neruhomist-prav.
10. https://nv.ua/biz/experts/trendy-ukrainskogo-riteyla-itogi-goda-50061807.html.
Опубліковано
2020-07-03
Розділ
СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ