УДОСКОНАЛЕННЯ СТРАТЕГІЇ ТА ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ МЕНЕДЖМЕНТУ БАНКІВ

  • Ю. Б. Миронов Львівський торговельно-економічний університет
  • О. Р. Сватюк Національний університет “Львівська політехнікаˮ
  • І. В. Жеребило Львівський навчально-науковий інститут ДВНЗ “Університет банківської справиˮ
Ключові слова: діджиталізація; стратегія цифровізації; стратегічний менеджмент; банківська система; он-лайн-банкінг

Анотація

Розглянуто сучасні підходи науковців щодо поняття стратегічного управління діяльністю банківських установ. Порівняно проблематику діяльності банків відповідно до кризових умов сьогодення. Оха-рактеризовано систему управління банком на основі стратегії поступового згортання роздрібної мережі та діджиталізації менеджменту за такими напрямами: розроблення онлайн-стратегії поступового згортання філій банку, орієнтованої на цільову аудиторію; удосконалення організаційної структури банку на основі підвищення ролі менеджера з соціальних мереж; скорочення чисельності працівників; оновлення терміналів самообслуговування та впровадження багатоканального технологічного забезпечення; покращення онлайн-системи клієнтської інтернет-підтримки; пошукова оптимізація сайту; використання всіх можливостей соціальних мереж; покращення контент-маркетингу, мобільної та медійної реклами, кастомізованих повідом-лень для кожного користувача банку. Визначено етапи стратегічного управління за умов діджиталізації діяльності банківських установ. Висвітлено особливості декомпозиції цифрового стратегічного управління банківськими послугами для визначення можливостей швидкого задоволення попиту клієнтів та послідовної його реалізації у банку. Специфічну увагу приділено питанням розробки ефективної системи клієнтської підтримки, побудованої на брендингу. Визначено характерні риси сучасної фінансової системи. Обґрунтовано доцільність використання положень нової фінансової системи, яка народжується в колаборації традиційних банків і фінтех-компаній. Охарактеризовано особливості впровадження digital-стратегії в АТ “Райффайзен Банк Авальˮ. Виокремлено ключові чинники підвищення довіри населення банківській системі за сучасних умов. Визначено перспективні напрями подальших наукових досліджень у даному напрямі.

Посилання

1. Sinkey J. F. Commercial Bank Financial Manage-ment in the Financial-Services Industry / J. F. Sinkey. – Macmillan Publishing Company, 1992. – 899 p.
2. Вовчак О. Д. Розвиток стратегічного управ-ління та його особливості в банках з іноземним капіталом / О. Д. Вовчак // Технологический аудит и резервы производства. – 2016. – № 4 (5). – С. 36-41.
3. Маркетинг у банку / [Т. А. Васильєва, С. М. Козьменко, І. О. Школьник та ін.]. – Суми : ДВНЗ “УАБС НБУˮ, 2014. – 353 с.
4. Чепелюк Г. М. Стратегічний аналіз та пла-нування розвитку банку в умовах взаємодії з чин-никами зовнішнього середовища / Г. М. Чепелюк // Ефективна економіка. – 2019. – № 5. URL : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7060.
5. Лісняк А. Є. Формування стратегії забезпе-чення фінансової безпеки банку / А. Є. Лісняк // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відно-сини та світове господарство. – 2018. – Вип. 22. – Ч. 2. – С. 71-76. URL : http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/22_2_2018ua/19.pdf.
6. Примостка Л. О. Фінансовий менеджмент у банку / Л. О. Примостка. – [3-тє вид., допов. і пере-робл.]. – К. : КНЕУ, 2012. – 338 с.
7. Шелест О. Л. Вдосконалення стратегії управ-ління прибутковістю банку з використанням іміта-ційної моделі / О. Л. Шелест, О. В. Скрипниченко // Ефективна економіка. – 2019. – № 12. URL : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7473.
8. King B. Bank 3.0: Why Banking Is No Longer Somewhere You Go, But Something You Do / B. King. – Marshall Cavendish International, 2012. – 399 p.
9. Skinner Ch. Digital Bank: Strategies to Launch or Become a Digital Bank / Ch. Skinner. – Marshall Cavendish International, 2014. – 300 p.
10. Гулей А. І. Цифрова трансформація вітчиз-няного банківського середовища в умовах розвитку фінтех-екосистеми / А. І. Гулей, С. А. Гулей // Український журнал прикладної економіки. – 2019. – Том 4. – № 1. – С. 6-15.
11. Банківський менеджмент / [О. А. Киричен-ко, І. В. Гіленко, С. Л. Роголь та ін.]. – К. : Знання-Прес, 2002. – 438 c.
12. Живко З. Б. Корпоративне управління в си-стемі економічної безпеки : навч. посібник / З. Б. Живко, О. Р. Сватюк, М. І. Копитко. – Львів : ЛьвДУВС, 2018. – 456 с.
13. Digital 2020: 3.8 Billion People Use Social Media. URL : https://wearesocial.com/blog/ 2020/01/digital-2020-3-8-billion-people-use-social-media.
14. Zarella D. The Social Media Marketing Book / D. Zarella. – O’Reilly Media, 2009. URL : http://danzarrella.com/Social_Media_Marketing_Book_ch1_3.pdf.
15. Найприбутковіші українські банки 2019 ро-ку // Економічна правда. – 2020. – 13 лютого. URL : https://www.epravda.com.ua/news/2020/02/13/657043/.
16. Полінкевич О. М. Суть, принципи та типи кредитної діяльності комерційного банку / О. М. Полінкевич, І. І. Сидорук, Т. В. Тимощук // Економічний форум. – 2014. – № 4. – С. 248-254.
17. Миронов Ю. Б. Банківське рейтингування як інструмент стабілізації національної економіки / Ю. Б. Миронов // Праці Наукового товариства ім. Шевченка. Економічний збірник. – 2017. – Том I. – С. 377-396.
Опубліковано
2020-07-03
Розділ
УПРАВЛІННЯ ФІНАНСАМИ ТА ДІЯЛЬНІСТЮ БАНКІВСЬКИХ УСТАНОВ