ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ ІННОВАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ПЕРСОНАЛУ В ПРОЦЕС УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ РОЗДРІБНИХ ТОРГОВЕЛЬНИХ МЕРЕЖ

  • С. В. Леськова Хмельницький кооперативний торговельно-економічний інститут
Ключові слова: розвиток персоналу, роздрібні торговельні мережі, модель, план індивідуального розвитку

Анотація

У статті розглянуто основні тенденції в управлінні персоналом, в результаті чого встановле-но, що навчання персоналу є найважливішим трендом в HR. Обґрунтовано необхідність системного управління розвитком персоналу роздрібних торговельних мереж під впливом світових тенденцій у впровадженні іннова-цій в торгівлі. Сформовано модель імплементації інноваційної системи управління розвитком персоналу в про-цес управління персоналом роздрібних торговельних мереж. Проведено аналіз даних щодо визначення компете-нцій, необхідних для працевлаштування у вітчизняні роздрібні торговельні мережі. Обґрунтовано використан-ня в управлінні персоналом роздрібних торговельних мереж таких інструментів, як HR-брендинг, HR-маркетинг, моделі компетенцій. Сформовано профіль компетенцій торговельного персоналу, що дозволить HR-фахівцям роздрібних торговельних мереж створити модель компетенцій, з допомогою якої підвищити ефективність пошуку і відбору персоналу. Окреслено важливість впровадження у процес адаптації нових пра-цівників інноваційних методів: гейміфікація, навчання з використанням технологій віртуальної і додаткової реальності (VR, AR), менторство. Показано необхідність розроблення планів індивідуального розвитку праців-ників, згідно з якими буде можливість системно застосовувати reskilling (перенавчання) і upskilling (підвищен-ня кваліфікації) торговельного персоналу. Визначено алгоритм розроблення плану індивідуального розвитку працівника, що ґрунтується на рекомендаціях щодо організації навчання персоналу, визначених у ДСТУ ISO 10015:2008 “Управління якістю. Настанови щодо навчання персоналу”. Проведено аналіз методів оцінки пер-соналу, які використовують у своїй практиці вітчизняні роздрібні торговельні мережі, і обґрунтовано доціль-ність застосування в оцінюванні персоналу таких методів, як «360 градусів» і Assessment centre. Обгрунтовано значення створених умов для системного розвитку персоналу і кар’єрного зростання для утримання й залучен-ня працівників у роздрібних торговельних мережах і сприяння зміцненню HR-бренда, що є важливою складовою кадрової стратегії компанії.

Посилання

1. Бойченко О. Ключові HR-тренди України 2019 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.management.com.ua/tend/tend 1120.html (дата звернення: 04.04.2020).
2. Брусенко Н. В. Розробка програми менто-рингу на підприємстві: основні складові / Н. В. Брусенко // Вісник Чернівецького торговель-но-економічного інституту: Економічні науки. – 2014. – Вип. 1. – С. 195-201.
3. Walmart буде навчати нових співробітників у віртуальній реальності [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://scienews.com/uk/gadzheti/ 6704-walmart-bude-navchat-novih-sp-vrob-tnik-v-u-v-rtual-n-y-real-nost.html (дата звернення: 05.04.2020).
4. ДСТУ ISO 10015:2008. Управління якістю. Настанови щодо навчання персоналу [Чинний від 2009-01-01]. – К. : ДП “УкрНДНЦ”, 2011. – 12 с. – (Національні стандарти України).
5. Ковальчук С. В. Клієнтоорієнтованість – сучасне спрямування маркетингової концепції / С. В. Ковальчук // Тези доповідей ІV Всеукраїнсь-кої наукової конференції молодих учених та студе-нтів “Актуальні проблеми та перспективи розвитку маркетингового управління” : 4 листопада 2016 р., Київ. – К. : КНУТД, 2016. – С. 10-11.
6. Лайл М. Спенсер мл. Компетенции на ра-боте / Л. Спенсер, С. Спенсер; [пер. с англ.]. – М. : НИРРО, 2005. – 384 с.
7. Нагорський В. Як зміниться рітейл до 2030 року – прогноз CBRE. Асоціація ритейлерів Украї-ни. 2017. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://rau.ua/novyni/oblik-ritejla-k-2030-godu-cbre/ (дата звернення: 05.04.2020).
8. Позднякова С. В. Сучасні особливості впровадження методів оцінки професійно-кваліфікаційних якостей персоналу / С. В. Поздня-кова, К. Ю. Потапова // Економічний аналіз. - 2013. – Т. 14. – № 3. – С. 173-179.
9. Психологічний словник / [авт.-уклад. В. В. Синявський, О. П. Сергєєнкова; за ред. Н. А. Побірченко]. – К. : Наук. світ, 2007. – 274 с.
10. Татаревська М. С. HR-брендінг в системі управління персоналом сучасної організації / М. С. Татаревська, О. В. Сорока, О. О. Лосікова // Економіка і регіон. – 2014. – № 2 (45). – С. 57-62.
11. Чепурна А. Як розвивати компанію майбу-тнього / А. Чепурна // ФДК. Фінансовий директор компанії. – 2019. – № 1. – С. 54-61.
Опубліковано
2020-06-18
Розділ
ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВ: ФАКТОРИ ЕФЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ ТА ОПТИМІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ