MODERN TRENDS OF THE NETWORK RETAIL DEVELOPMENT IN UKRAINE

  • I. P. Mykolaychuk yiv National University of Trade and Economics
  • Y. O. Sylkina Kyiv National University of Trade and Economics
Keywords: trade, retail, retailer, network retail, retail formats, trends in the network retail development

Abstract

The article substantiates the essence and scientific approaches to network retailing, as well as reveals approaches to the definition of "trade network" and outlines its role in the retail business. The current state, trends and main factors influencing the development of retail chains in Ukraine are analyzed. The comparative analysis of varieties of retail trade formats in Ukraine is conducted, in particular hypermarket, supermarket, "convenience store", "discounter", "mall", functioning of which contributes to the growth of the number of consumers in the own retail chain. Problems are revealed and the most common methods of managing retail network development in Ukraine are characterized. The dynamics of performance indicators of leading trade networks in Ukraine is substantiated. The modern trends of retail network development are proposed and grounded taking into account the peculiarities of its functioning in Ukraine, among which purchasing experience and increasing number of responsible buyers, the development of omnichannel networks and e-commerce through application of digital technologies are singled out.

References

1. Апопій В. В. Актуальні проблеми розвитку внутрішньої торгівлі України / В. В. Апопій // Торгівля, комерція, підприємництво : збірник наукових праць / [редакц. кол.: Апопій В. В., Куцик П. О., Семак Б. Б. та ін.]. – Львів : Видавництво Львівської комерційної академії, 2015. – Вип. 18. – С. 5-11.
2. Вудвуд В. В. Сучасні методи управління розвитком торговельного підприємства України в умовах нестабільності економіки / В. В. Вудвуд // Науковий вісник Полтавського університету еконо-міки і торгівлі. – 2012. – № 3 (54). – C. 131-135.
3. Голошубова Н. Розвиток торговельних мереж в Україні / Н. Голошубова // Товари і ринки. – 2011. – № 1. – C. 15-24.
4. Інноваційний розвиток підприємств сфери торгівлі: світові тенденції та практика в Україні : монографія / [С. А. Давимука, Л. І. Федулова, Н. М. Попадинець та ін.; за заг. ред. С. А. Дави-муки]; ДУ “Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України”. – Львів, 2016. – 432 с.
5. Лиса С. С. Класифікація форматів та особ-ливості розвитку роздрібної торгівлі України / С. С. Лиса // Вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. – 2017. – Вип. 15. – C. 254-258.
6. Лісіца В. В. Сучасні тренди в розвитку мере-жевого ритейлу / В. В. Лісіца // Мережевий бізнес і внутрішня торгівля України та країн СНД : матеріали VІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Полтава, 20-21 квітня 2016 року). – Полтава : ПУЕТ, 2016. – С. 139-142.
7. П’ятницька Г. Т. Переваги і недоліки роз-витку великих торговельних мереж на ринку розд-рібної торгівлі продовольчими товарами / Г. Т. П’ятницька // Актуальні проблеми економіки. – 2013. – № 4. – С. 103-113.
8. Распопова В. Торгівля як індикатор ефектив-ності регіонального управління / В. Распопова // Торгівля і ринок України : темат. зб. наук. пр. – Донецьк : ДонДУЕТ, 2001. – Вип. 12. Т. ІІІ. – C. 286-290.
9. Власова Н. О. Роздрібні торговельні мережі: регіональні фактори розвитку : монографія / Н. О. Власова, О. В. Колючкова; Харківський держав-ний університет харчування та торгівлі. – Х. : АдвАТМ, 2012. – 255 с.
10. Інформаційний сайт роздрібної торгівлі України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.retaіlstudіo.org.
11. Торговельні мережі оптимізують бізнес [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://-www.visnuk.com.ua/uk/publication/8-torgovelni-merezhi-optimizuyut-biznes.
12. GT Partners Ukraіne [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://gtpartners.com.ua/.
13. Топ-10 продуктових мереж України за кількістю магазинів [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.worldfood.com.ua.
14. Офіційний веб-ресурс Державної служби статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua.
15. Підсумки 2017 року FMCG: поглинання, нові формати, відкриття, злети і падіння [Елект-ронний ресурс]. – Режим доступу: https://rau.ua-/novyni/vidkrittya/itogi-fmcg/.
16. Клименюк М. М. До питання вибору нап-ряму розвитку теорії менеджменту / М. М. Кли-менюк, С. І. Бай, А. М. Безус // Економіка та дер-жава. – 2017. – № 5. – С. 10-12.
17. Топ-6 трендів роздрібної торгівлі в 2019 році [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://rau.ua/novyni/top-6-trendov-torgovli-2019.
Published
2019-03-26
Section
СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ