МАРКЕТИНГОВА СТРАТЕГІЯ ПРОСУВАННЯ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ БРЕНДУ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Ключові слова: освітні послуги, формування бренду, навчальні заклади, маркетинг, стратегії просування, позиціонування, аграрні університети

Анотація

Сьогодні день проблема маркетингового просування аграрних університетів залишається недостатньо дослідженою. Багато вищих навчальних закладів аграрного спрямування використовують застарілі методи реклами та не приділяють належної уваги формуванню власного бренду, що негативно позначається на їхній конкурентоспроможності. Стаття присвячена аналізу сучасних підходів до маркетингового просування освітніх послуг аграрних університетів. Сформовано і детально проаналізовано стратегічні напрямки ринкового просування освітніх послуг аграрних університетів. Досліджено ключові аспекти формування позитивного іміджу та бренду навчального закладу через використання ефективних маркетингових стратегій.Розглянуто особливості освітніх послуг аграрних університетів та методи їх просування на освітньому ринку.У роботі розглянуто значення брендингу для вищих навчальних закладів аграрного профілю, а також роль маркетингових комунікацій у залученні абітурієнтів, зміцненні репутації університету та підвищенні конкурентоспроможності на освітньому ринку. Автори підкреслюють важливість застосування комплексного підходу до маркетингового просування, що включає цифровий маркетинг, соціальні медіа, корпоративну соціальну відповідальність та партнерство з аграрним бізнесом. Також проаналізовано специфіку цільової аудиторії аграрних університетів, її потреби та мотиваційні чинники при виборі навчального закладу. Особливу увагу приділено впровадженню інноваційних маркетингових стратегій, зокрема контент-маркетингу, SEO-оптимізації, відеомаркетингу та заходів з підвищення лояльності студентів і випускників. Детально розглянуто особливості, форми і методи використання цифрових методів ринкового просування освітніх послуг. На основі проведеного аналізу запропоновано рекомендації щодо підвищення ефективності маркетингових стратегій у сфері освіти, спрямованих на покращення впізнаваності аграрних університетів та створення довготривалого бренду. Проведене дослідження може бути корисним для керівників закладів вищої освіти, фахівців з маркетингу, викладачів та дослідників у сфері освітнього менеджменту та маркетингу.

Посилання

1. Василенко О. І. Аналіз портфеля освітніх послуг аграрних закладів вищої освіти. Економіка та управління АПК. 2023. № 2. С. 137-145. DOI:10.33245/2310-9262-2023-185-2-137-145.
2. Василенко О. І. Сучасні виклики і основні вектори розвитку вищої аграрної освіти України. Сучасні виклики і актуальні проблеми науки, освіти та виробництва: міжгалузеві диспути [зб. наук. пр.] : матеріали ІІІ міжнар. наук.-практ. інтер- нет-конф. (Київ, 11 вересня 2020 р.). Київ : OpenSciLab, 2020. С. 9-15.
3. Вовк Л. А., Кокоша В. М. Досвід впровадження цифровізації в освітній процес за умов змішаного навчання. Фахова передвища освіта. 2023. № 2. С. 104-108.
4. Паска І. М., Василенко О. І., Понедільчук Т. В., Заболотний В. С. Формування фінансових показників комерціалізації освітніх послуг аграрних закладів вищої освіти України. Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії і практики. 2021. № 6 (41). С. 173-181. DOI: 10.18371/fcaptp.v6i41.251429.
5. Сорока О. В., Кривцова М. С. Бренд закладу вищої освіти – основа конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2018. Вип. 19. Ч. 3. С. 65-70.
6. Cоmpliаnсе prоgrаm оf аn industriаl еntеrprisе. Tutоriаl. / [P. G. Pеrеrvа et al.] ; Еditеd by prоf. P. G. Pеrеrvа, prоf. Gy. Kосziszky, prоf. M. Sоmоsi Vеrеs. Khаrkоv-Miskоlс : NTU “KhPI”, 2019. 689 p.
7. Di Carlo Ferdinando, Modugno Guido, Agasisti Tommaso, Catalano Giuseppe. Changing the Accounting System to Foster Universities’ Financial Sustainability: First Evidence from Italy. Sustainability. 2019, 11, 6151.
8. Kobielieva T. O., Tkachov M. M., Tkachova N. P., Pererva P. G. Determination of marketing characteristics of market capacity for electrical automation. Менеджмент і маркетинг інновацій. 2017. №3. С. 79-86.
9. Kobielieva T. O., Tkachov M. M., Tkachova N. P., Pererva P. G. Modeling the marketing characteristics of market capacity for electrical automation. Marketing and Management of Innovations. 2017. № 4. С. 67-74.
10. Pererva P. G., Kocziszky G., Szakaly D., Veres Somosi M. Technology transfer : monograph. Kharkiv-Miskolc : NTU “KhPI”, 2012. 668 p.
Опубліковано
2025-05-20