Анотація
В статті проаналізовано вплив цифровізації на інформаційне забезпечення та облік у сфері зовнішньоекономічної діяльності в контексті необхідності постійного вдосконалення і розробки нових методів та механізмів управління для підвищення конкурентоспроможності підприємства на міжнародних ринках. Наголошено, що наявність систематизованої інформації є передумовою успішного управління зовнішньоекономічною діяльністю в умовах конкуренції та глобального економічного середовища. Обґрунтовано роль інформаційних технологій у сфері зовнішньоекономічної діяльності, яка полягає в формуванні ефективної стратегії збору, аналізу та використання інформації для успішного управління підприємством в зовнішньоекономічній сфері на основі моніторингу ринків, аналізу конкурентів та прогнозування ризиків та можливостей. Підкреслено важливість досліджень та удосконалення інформаційного забезпечення обліку та управління зовнішньоекономічною діяльністю в контексті посилення конкуренції на міжнародному ринку, складності зовнішньоекономічної діяльності та необхідності підвищення ефективності діяльності підприємства. Досліджено існуючі підходи до інтерпретації поняття «інформаційне забезпечення обліку та управління зовнішньоекономічною діяльністю», які підкреслюють значення інформаційного забезпечення для підтримки ефективних управлінських рішень та конкурентоспроможності на міжнародному ринку. Обґрунтовано принципи побудови системи інформаційного забезпечення обліку та управління зовнішньоекономічною діяльністю, зокрема: відкритість і доступність інформації, цільове спрямування, регулярне оновлення, конфіденційність та захист інформації, інтеграція інформації, автоматизація процесів, аналіз та прогнозування. Встановлено, що побудова ефективної системи інформаційного забезпечення обліку та управління є ключовим елементом управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства в умовах сучасних викликів та актуальних завдань управління.
Посилання
Левченко О.М. Механізми активізації зовнішньоекономічної діяльності інноваційно-інтегрованих структур. Центральноукраїнський науковий вісник. Економічні науки. 2020. Вип. 5. С. 152–162.
Ясінецька І., Мушеник І. Інформаційні системи і технологіï в управлінні діяльністю підприємства. Public communication in science: philosophical, cultural, political, economic and it context. 2020. DOI: https://doi.org/10.36074/15.05.2020.v1.25
Кузьменко С. Інформаційне забезпечення управління зовнішньоекономічною діяльністю: підходи та напрямки розвитку. Економіка та держава. 2020. № 12. С. 99–103.
Akram A. S. Al-Khaled. Environment of International Business and its Significance. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences. 2017. Vol. 7. № 3. P. 310–316.
Liang T.P., Huang J.S. An empirical study on consumer acceptance of products in electronic markets: A transaction cost model. Decision support systems. 2017. № 24(1). Р. 29–43.
Bélanger F., Carter L. Trust and risk in business-to-consumer e-commerce: Building trust in the online environment. Journal of management information systems. 2018. № 19(1). Р. 99–129.
Hayes Adam. Inventory Management Defined, Plus Methods and Techniques. URL: https://www.investopedia.com/terms/i/inventory-management.asp
Levchenko, O. M. (2020), Mechanisms of activation of foreign economic activity of innovation-integrated structures, Tsentralnoukrainskyi naukovyi visnyk. Ekonomichni nauky, vol. 5, pp. 152–162.
Yasinetska, I. and Mushenyk, I. (2020), Information systems and technologies in the management of enterprise activity. Public communication in science: philosophical, cultural, political, economic and it context. DOI: https://doi.org/10.36074/15.05.2020.v1.25
Kuzmenko, S. (2020), Information support of foreign economic activity management: approaches and directions of development. Ekonomika ta derzhava, vol. 12, pp. 99–103.
Akram, A. S. Al-Khaled (2017), Environment of International Business and its Significance. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, vol. 7, no. 3, pp. 310–316.
Liang, T. P. and Huang, J. S. (2017), An empirical study on consumer acceptance of products in electronic markets: A transaction cost model. Decision support systems, no. 24(1), pp. 29–43.
Bélanger, F. and Carter, L. (2018), Trust and risk in business-to-consumer e-commerce: Building trust in the online environment. Journal of management information systems, no. 19(1), pp. 99–129.
Hayes Adam, “Inventory Management Defined. Plus Methods and Techniques”, available at: https://www.investopedia.com/terms/i/inventory-management.asp