Анотація
Індустрія туризму та гостинності є однією з найбільш важливих та динамічних галузей у сучасному світі. Вона відіграє важливу роль у розвитку національних економік країн та глобальної економіки загалом, сприяє збереженню культурної спадщини та залученню іноземних інвестицій. Однак для досягнення максимального успіху в цих сферах бізнесу необхідно використовувати синергію – взаємодію різних галузей та суб’єктів господарювання задля досягнення спільних цілей. Синергія в індустрії туризму та гостинності базується на взаємодії різних суб’єктів господарювання, таких як туристичні агентства, готелі, ресторани, транспортні компанії, туристичні атракції та інші. Кожен із них має свої унікальні ресурси та можливості, які, використовуючи синергію, можна поєднати для досягнення спільного успіху. У статті розглядається специфіка прояву синергетичних ефектів в індустрії туризму та гостинності, а саме: синергетичний ефект масштабу, спільне виробництво туристичного продукту та спільні маркетингові заходи, спільна розробка нових туристичних напрямків та інноваційних продуктів, спільна інвестиційна діяльність. Вивчено позитивний вплив синергетичних ефектів на сталий розвиток туризму. Зазначається, що застосування синергії в індустрії туризму та гостинності допомагає підвищити ефективність та конкурентоспроможність галузі. Співпраця між різними суб’єктами ринку туристичних послуг та послуг гостинності дозволяє створювати комплексні туристичні продукти, проводити спільні маркетингові кампанії, розробляти нові напрямки та інвестувати у спільні проєкти. Це сприяє залученню більшої кількості клієнтів, розвитку туристичних дестинацій, збільшенню прибутків компаній, створенню нових можливостей та інноваційному розвитку, що дає поштовх подальшому розвиткові індустрії туризму та гостинності. Отже, синергія – це необхідний елемент успішної діяльності в туристичному та готельно-ресторанному бізнесі.
Посилання
Werth M. The Joy of Life: the Idyllic in French Art. Berkeley : University of California Press, 2002. 146 p.
Andersen T.A., Ansoff H.I., Norton F., Weston J.F. Planning for Diversification through Merger. California Management Review. 1957. Vol. 1. No. 4. P. 24–35.
Ansoff H.I. Corporate Strategy – an Analytic Approach to Business Policy for Growth and Expansion. New York : McGraw-Hill, 1965. 241 p.
Campbell A., Sommers Luchs K. Strategic Synergy. 2nd ed. London : Thompson Business Press, 1998. 327 p.
Sirower M.L. The Synergy Trap: How Companies Lose the Acquisition Game. New York : The Free Press, 1997. 304 p.
Haken H. Synergetics: Introduction and Advanced Topics. Heidelberg : Springer Science & Business Media, 2004. 728 p.
Жук Ю. І., Бухта І. О. Гостинність і сталий розвиток: синергія для успішного туристичного сектору. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Екологія». 2023. Вип. 28. С. 112–120. URL: https://periodicals.karazin.ua/ecology/article/download/21951/20340
Мізюк Б. М. Синергія в індустрії гостинності. Сучасні напрями розвитку економіки, підприємництва, технологій та їх правового забезпечення : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Львів, 1-2 червня 2023 р.). Львів : Видавництво ЛТЕУ, 2023. 420 с. C. 203–204. URL: https://tourlib.net/statti_ukr/mizjuk16.htm
Cole S. Synergy and Congestion in the Tourist Destination Life Cycle. Tourism Management. 2012. Vol. 33. Issue 5. P. 1128–1140. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2011.11.018
Sharma J. Creating Synergies and Partnership Across Tourism Sectors. Journal of Critical Reviews. 2021. Vol. 8. Issue 3. P. 1066–1070. URL: https://www.jcreview.com/admin/Uploads/Files/6267e95c97f778.19232707.pdf
Werth, M. (2002), The Joy of Life: the Idyllic in French Art, University of California Press, Berkeley, 146 p.
Andersen, T. A., Ansoff, H. I., Norton, F. & Weston, J. F. (1957), Planning for Diversification through Merger, California Management Review, no. 1 (4), pp. 24–35.
Ansoff, H. I. (1965), Corporate Strategy – an Analytic Approach to Business Policy for Growth and Expansion, McGraw-Hill, New York, 241 p.
Campbell, A. & Sommers Luchs, K. (1998), Strategic Synergy. 2nd ed, Thompson Business Press, London, 327 p.
Sirower, M. L. (1997), The Synergy Trap: How Companies Lose the Acquisition Game, The Free Press, New York, 304 p.
Haken, H. (2004), Synergetics: Introduction and Advanced Topics, Springer Science & Business Media, Heidelberg, 728 p.
Zhuk, Yu. I. & Bukhta, I. O. (2023), “Hostynnist i stalyy rozvytok: synerhiya dlya uspishnoho turystychnoho sektoru” [Hospitality and Sustainable Development: Synergy for a Successful Tourism Sector], Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina. Seriya «Ekolohiya», no. 28, pp. 112–120, available at: https://periodicals.karazin.ua/ecology/article/download/21951/20340
Mizyuk, B. M. (June 1-2, 2023), Synerhiya v industriyi hostynnosti [Synergy in the Hospitality Industry], Modern Trends in the Development of the Economy, Entrepreneurship, Technologies and Their Legal Support: International Conference Proceedings. LUTE, Lviv, Ukraine, 420 p, available at: https://tourlib.net/statti_ukr/mizjuk16.htm
Cole, S. (2012), Synergy and Congestion in the Tourist Destination Life Cycle, Tourism Management, no. 33 (5), pp. 1128–1140. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2011.11.018
Sharma, J. (2021),” Creating Synergies and Partnership Across Tourism Sectors”, Journal of Critical Reviews, no, 8 (3), pp. 1066–1070, available at: https://www.jcreview.com/admin/Uploads/Files/6267e95c97f778.19232707.pdf.