МАРКЕТИНГ-ЛОГІСТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОТИДІЇ ДЕСТАБІЛІЗАЦІЙНИМ ЕФЕКТАМ У ВИРОБНИЧО-ТОРГОВЕЛЬНИХ ЛАНЦЮГАХ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ

PDF

Ключові слова

дестабілізаційні ефекти
маркетинг-логістичне забезпечення
виробничо-торговельні ланцюги
промислові підприємства

Як цитувати

Семенов, К. Л. (2018). МАРКЕТИНГ-ЛОГІСТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОТИДІЇ ДЕСТАБІЛІЗАЦІЙНИМ ЕФЕКТАМ У ВИРОБНИЧО-ТОРГОВЕЛЬНИХ ЛАНЦЮГАХ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ. Підприємництво і торгівля, (23), 120-124. https://doi.org/10.36477/2522-1256-2018-23-20

Анотація

В статті доведено наявність впливу на виробничо-торговельні ланцюги промислових підприємств дестабілізаційних ефектів шляхом їх акомодації з ланцюгів постачань. Встановлено, що у виробничо-торговельних ланцюгах вони є наслідком перекриття багатьох явищ, як ефекти Форрестера, Бербіджа, Халлігана та просування. Досліджено, що останні у своєму взаємозв’язку є причинами виникнення bullwhip-ефекту у виробничо-торгових ланцюгах підприємств. Обґрунтовано потребу в методах та запропоновано напрями обмеження впливу дестабілізаційних ефектів у виробничо-торговельних ланцюгах підприємств через реалізацію системи дій посилення маркетинг-логістичного забезпечення у напрямі усунення спотворення інформації та запізнення її надходження, що окреслює перспективи подальших досліджень.

https://doi.org/10.36477/2522-1256-2018-23-20
PDF

Посилання

Форрестер Дж. Основы кибернетики пред- приятия. Индустриальная динамика / Дж. Форрес- тер; [пер. с англ.]. – М. : Прогресс, 1971. – 340 с.

Sterman J. D. Modeling managerial behavior: Misperseptions of feedback in dynamic decision making experiment // Management Science. – 1989. – Vol. 35. – № 3. – Pp. 321-339.

Lee L. Hau, Padmanabhan V., Whang S. Comments on – Information Distortion in a Supply Chain: The Bullwhip Effect // Management Science. 2004. – Vol. 50. – № 12. – Pp. 1887-1893.

Халлиган Б. Маркетинг в Интернете: как привлечь клиентов с помощью Google, социальных сетей и блогов / Б. Халлиган, Дж. Шах; [пер. с англ. Н. Коневская]. – М. : Диалектика, 2010. – 256 с.

Васелевський М. Ефект “бичачого батога” в ланцюзі поставок / М. Васелевський // Вісник Нац. ун-ту “Львівська політехніка” “Логістика”. – Львів:

Вид-во Нац. ун-ту “Львівська політехніка”, 2003. – № 472. – С. 12-21.

Смирнов І. Г. Логістика італійською: ефект “Бичачого Батога” та його подолання компанією “Barilla” / І. Г. Смирнов // Географія та туризм. – 2010. – Вип. 6. – С. 3-30.

Taylor D. H. Measurement and Analysis of Demand Amplification Accross the Supply Chain. 7. Closs D.J. i in., An Empirical Comparison of Anticipatory and Response-Based Supply Chain Strategies // The International Journal of Logistics Management. – 1998. – Vol. 9. – № 2. – Pp. 21-33.

Shukla V., Naim M. M., Yaseen E. A. 'Bullwhip' and 'backlash' in supply pipelines // International Journal of Production Research, Dec2009, Vol. 47 Issue 23, pp. 6477-6497.

Ярыгин О. Н. Математическая модель цепи поставок для исследования bullwhip-эффекта / О. Н. Ярыгин // Вектор науки ТГУ. – 2011. - №1(15).

Сергеев В. И. Управление цепями поставок : учебник для бакалавров и магистров / В. И. Сер-геев. – М. : Юрайт, 2014. – 479 с.

Сенге П. Пятая дисциплина. Искусство и практика самообучающихся организаций / П. Сенге. – М. : Олимп бизнес, 2003. – 408 с.

Forrester Dzh. (1971), Osnovy kybernetyky predpryiatyia. Yndustryalnaia dynamyka, Prohress, M., 340 s.

Sterman, J. D. (1989), Modeling managerial behavior: Misperseptions of feedback in dynamic decision making experiment, Management Science, vol. 35, # 3, pp. 321-339.

Lee L. Hau, Padmanabhan V. and Whang S. (2004), Comments on – Information Distortion in a Supply Chain: The Bullwhip Effect, Management Science, vol. 50 # 12, pp. 1887-1893.

Khallyhan B. and Shakh Dzh. (2010), Marketynh v Ynternete: kak pryvlech klyentov s pomoshchiu Google, sotsyalnykh setei y blohov, Dyalektyka, M., 256 s.

Vaselevskyi M. (2003), Efekt “bychachoho batoha” v lantsiuzi postavok, Visnyk Nats. un-tu “Lvivska politekhnika” “Lohistyka”, Vyd-vo Nats. un-tu “Lvivska politekhnika”, Lviv, # 472, s. 12-21.

Smyrnov, I. H. (2010), Lohistyka italiiskoiu: efekt “Bychachoho Batoha” ta yoho podolannia kompaniieiu “Barilla”, Heohrafiia ta turyzm, vyp. 6, s. 3-30.

Taylor, D. H. Measurement and Analysis of Demand Amplification Accross the Supply Chain. 7. Closs D. J. i in., An Empirical Comparison of Anticipatory and Response-Based Supply Chain Stra-tegies, The International Journal of Logistics Manage-ment, 1998, vol. 9, # 2, pp. 21-33.

Shukla V., Naim M. M. and Yaseen E. A. (2009), Bullwhip and backlash in supply pipelines, International Journal of Production Research, Dec, Vol. 47 Issue 23, pp. 6477-6497

Yaryhyn, O. N. (2011), Matematycheskaia model tsepy postavok dlia yssledovanyia bullwhip-эffekta, Vektor nauky THU, #1(15).

Serheev, V. Y. (2014), Upravlenye tsepiamy postavok : uchebnyk dlia bakalavrov y mahystrov, Yurait, M., 479 s.

Senhe P. (2003), Piataia dystsyplyna. Yskusstvo y praktyka samoobuchaiushchykhsia orha-nyzatsyi, Olymp byznes, M., 408 s.