Анотація
Нові тенденції свідчать, що сучасні досвідчені мандрівники прагнуть підвищити свій особистий розвиток та самореалізацію, обираючи такі туристичні напрямки, які забезпечать найбільш незабутні враження. Визначено, що туристична галузь має використовувати нові стратегії диференціації своєї туристичної пропозиції, заново винаходячи й проводячи реінжиніринг своїх туристичних продуктів із акцентом на потребах, мотивації та поведінці туристів. Доведено, що вдосконалення туристичної сфери повинно відбуватися шляхом її переорієнтації на гастрономічний туризм із окресленням чіткої карти редизайну. Обґрунтовано, що своєрідною можливістю оживити й урізноманітнити туризм та привернути туристів в уже знайомі їм міста та регіони є гастрономія. Доведено, що гастрономічний туризм є перспективною концепцією реінжинірингу сфери туризму. Визначено, що процедура реінжинірингу дозволить аналітику знайти радикальні зміни сфери туризму регіону, які внесуть перевагу в її конкурентоспроможність. Змодельовано дорожню карту реінжинірингу туристичної сфери регіону з її орієнтуванням на гастрономічний аспект. Обґрунтовано, що для ефективної та повної реалізації процедури реінжинірингу туристичної сфери обов’язково необхідні ґрунтовні знання історії регіону, місцевих легенд, звичаїв та традиційної кухні. Визначено, що для зацікавлення іноземних туристів регіон має зосередити свою увагу на розробленні плану розвитку гастрономічного туризму з формуванням продукту, який буде входити в гастрономічну карту країни. Доведено, що реінжиніринг сфери туризму з акцентуванням на гастрономічний аспект – це комплексна робота в багатьох сферах. Процес реінжинірингу дозволяє компаніям перепроектувати свої туристичні стратегії, орієнтуючись переважно на споживача, щоб отримати більш прибуткові результати. Процеси реінжинірингу, що застосовуються до туристичних напрямків, можуть спричинити розробку ефективних стратегій для підтримки своєї конкурентоспроможності порівняно з іншими туристичними напрямками.
Посилання
Ні в чому собі не відмовляй: скільки грошей витрачає турист у Львові за добу. URL: https://lviv.vgorode.ua/news/dosuh_y_eda/385674-ni-v-chomu-sobi-ne-vidmovliai-skilky-hroshei-vytrachaie-turyst-u-lvovi-za-dobu.
Fields K. Demand for the Gastronomy Tourism Product: Motivational factors / A. Hjalager and G. Richards, eds. Tourism and Gastronomy. Routeledge, London and New York, 2002.
Opaschowski H. W. Das gekaufte Paradies: Tourismus in 21 st century. Jahrhundert. Germa Press, 2001. 184 p.
Bozhuk T. I. Geotouristic objects in the context of the recreation-touristic destinations concept / Geo-Carpathians Potential of the Cognitive Tourism / Edited by Ihor M. Bubniak and Andrzej T. Solecki. Krosno, 2014. 208 р.
Омельницька В. О. Сутність та класифікація видів гастрономічного туризму. Приазовський економічний вісник. 2018. № 1(6). С. 15–20.
Бусигин А. П. Как организовать кулинарный туризм? Гостиничный и ресторанный бизнес. 2008. № 2. С. 74–76.
Глушко В. О. Гастрономічний туризм як окремий вид у туризмі: поняття, сутність, класифікація. Торгівля і ринок України. Донецьк. нац. ун-т економ. і торгівлі ім. М. Туган-Барановського, м. Кривий Ріг, 2016. Вип. 39–40.
Tsviliy S., Gurova D., Kuklina T. Marketing competitiveness of hotel and restaurant enterprise: theoretical approach and methods of definition. VUZF Review. 2021. № 6(2). P. 30–41.
Richards G., Wilson J. Developing сreativity in tourist experiences: A solution to the serial reproduction of culture. Tourism Management. 2006. 27(6). P. 1209–1223.
Базюк Д. Етногастрономічний туризм в Україні: тенденції та перспективи розвитку. Збірник матеріалів за результатами IV науково-практичної конференції студентів та молодих вчених “Сталий розвиток України: проблеми і перспективи”. Кам’янець-Подільський : Медобори-2006, 2016. C. 121–123.
Годя І. М. Гастрономічний туризм Закарпаття: сучасний стан і перспективи. Географія та туризм. 2018. Вип. 45. С. 35–47.
Hammer M., Champy J. Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution. Harper Collins, New York, 1993. 723 р.
Tavmergen I. P., Özdemir P. M. Re-engineering in Tourism: Application and Success Factors. Yönetim ve ekonomi. Cilt:7 Say :1 – 2001. P. 177–186.
Hammer M., Stanton S. A. The Reengineering Revolution: A Handbook, London: HarperCollins, 1995. 231 p.
Ni v chomu sobi ne vidmovliaj: skil'ky hroshej vytrachaie turyst u L'vovi za dobu, available at: https://lviv.vgorode.ua/news/dosuh_y_eda/385674-ni-v-chomu-sobi-ne-vidmovliai-skilky-hroshei-vytrachaie-turyst-u-lvovi-za-dobu.
Fields K. Demand for the Gastronomy Tourism Product: Motivational factors / A. Hjalager and G. Richards, eds. (2002), Tourism and Gastronomy, Routeledge, London and New York.
Opaschowski, H. W. (2001), Das gekaufte Paradies: Tourismus in 21 st century. Jahrhundert. Germa Press, 184 p.
Bozhuk, T. I. (2014), Geotouristic objects in the context of the recreation-touristic destinations concept / Geo-Carpathians Potential of the Cognitive Tourism / Edited by Ihor M. Bubniak and Andrzej T. Solecki. Krosno, 208 r.
Omel'nyts'ka, V. O. (2018), Sutnist' ta klasyfikatsiia vydiv hastronomichnoho turyzmu, Pryazovs'kyj ekonomichnyj visnyk, no 1(6), s. 15–20.
Busyhyn, A. P. (2008), Kak orhanyzovat' kulynarnyj turyzm? Hostynychnyj y restorannyj byznes, no 2, s. 74–76.
Hlushko, V. O. (2016), Hastronomichnyj turyzm iak okremyj vyd u turyzmi: poniattia, sutnist', klasyfikatsiia, Torhivlia i rynok Ukrainy, Donets'k. nats. un-t ekonom. i torhivli im. M. Tuhan-Baranovs'koho, m. Kryvyj Rih, vyp. 39–40.
Tsviliy S., Gurova D. and Kuklina T. (2021), Marketing competitiveness of hotel and restaurant enterprise: theoretical approach and methods of definition, VUZF Review, no 6(2), p. 30–41.
Richards G. and Wilson J. (2006), Developing sreativity in tourist experiences: A solution to the serial reproduction of culture, Tourism Management, 27(6), p. 1209–1223.
Baziuk D. (2016), Etnohastronomichnyj turyzm v Ukraini: tendentsii ta perspektyvy rozvytku, Zbirnyk materialiv za rezul'tatamy IV naukovo-praktychnoi konferentsii studentiv ta molodykh vchenykh “Stalyj rozvytok Ukrainy: problemy i perspektyvy”, Medobory-2006, Kam'ianets'-Podil's'kyj, s. 121–123.
Hodia, I. M. (2018), Hastronomichnyj turyzm Zakarpattia: suchasnyj stan i perspektyvy, Heohrafiia ta turyzm, no. 45, s. 35–47.
Hammer M. and Champy J. (1993), Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution. Harper Collins, New York, 723 r.
Tavmergen, I. P. and Özdemir, P. M. (2001), Re-engineering in Tourism: Application and Success Factors, Yönetim ve ekonomi, Cilt:7 Say :1 – P. 177–186.
Hammer M. and Stanton, S. A. (1995), The Reengineering Revolution: A Handbook, HarperCollins, London, 231 p.