Анотація
Узагальнення існуючих концептуальних підходів до розуміння сутності та значення соціального туризму в розвитку національної економіки дозволило розкрити ключові тенденції розвитку, визначити його структурні елементи, поглибити сутність дефініції «соціальний туризм» під якою запропоновано розуміти створення можливостей для незабезпечених верств населення отримати туристичні послуги та задовольнити право на відпочинок за рахунок соціальних видатків держави, недержавних фондів, коштів благодійних організацій з метою відновлення продуктивних сил та збереження здоров’я суспільства. Охарактеризовано наукові підходи до розуміння складових принципів (цільового спрямування, доступності та своєчасності, гуманізму, системності та безповоротності, економічної доцільності) та функцій (соціальна, економічна, культурна) соціального туризму. Зроблено висновок про доцільність активізації процесів розвитку соціального туризму в країні та розробки відповідної концепції інкорпорованої до національної стратегії соціально-економічного розвитку держави.
Посилання
Бейдик О. О. Рекреаційно-туристичні ресурси України: методологія та методика аналізу, термінологія, районування Київ : Київський університет, 2002. 395 с.
Горіна Г. О. Ринок туристичних послуг: монографія. Кривий Ріг : Чернявський Д. О. 2016. 305 с.
Квартальнов В., Федорченко В. Туризм социальный: история и современность. Киев : Выща шк., 1989. 341 с.
Ткаченко Т. І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу: [монографія]. 2-гевид. Київ : Київ. нац. торг.- екон. ун-т, 2009. 463 с.
Писаревський І. М. Туризм як національний пріоритет : монографія. Харків : ХНАМГ, 2010. 284 c.
Minnaert L., Maitland, R., Miller G. Social tourism and its ethical foundations. Tourism Culture and Communication. 2007. Vol. 7. P. 7-17.
Haulot A. Social tourism: Current dimensions of future developments. Journal of Travel Research. 1982. Vol. 2. Issue 3. P. 20-40.
Beidyk O. O. (2002). Rekreatsiino-turystychni resursy Ukrainy: metodolohiia ta metodyka analizu, terminolohiia, raionuvannia K.: Kyivskyi universytet. 395 р.
Horina H. O. (2016). Rynok turystychnykh posluh: monohrafiia. Kryvyi Rih: Cherniavskyi D. O. 305 р.
Kvartalnov V., Fedorchenko V. (1989). Turyzm sotsyalnыi: ystoryia y sovremennost. K.: Vyshcha shk. 341 р.
Tkachenko T. I. (2009). Stalyi rozvytok turyzmu: teoriia, metodolohiia, realii biznesu: [monohrafiia]. 2-hevyd. K.: Kyiv. nats. torh.- ekon. un-t. 463 р.
Pysarevskyi I. M. (2010). Turyzm yak natsionalnyi priorytet: monohrafiia. Kh.: KhNAMH. 284 р.
Minnaert L., Maitland, R., Miller G. (2007). Social tourism and its ethical foundations. Tourism Culture and Communication. Vol. 7. P. 7-17.
Haulot A. (1982). Social tourism: Current dimensions of future developments. Journal of Travel Research. Vol. 2. Issue 3. P. 20-40.