ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЯК СКЛАДОВА РОЗВИТКУ ПЕРСОНАЛУ ТОРГОВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ

  • Н. О. Батьковець Національного університету “Львівська політехніка”
  • Г. А. Батьковець Хмельницький кооперативний торговельно-економічний інститут
Ключові слова: емоційний інтелект, компетенції, розвиток персоналу, психологічний клімат, емоційна грамотність

Анотація

У статті розглянуто вплив емоційного інтелекту на ефективність виконання професійних функцій, наведено взаємозв’язок між вмінням працівника керувати емоційним інтелектом та результатом його праці. Визначено суб’єктивні та об’єктивні показники, які впливають на зародження різних типів емоцій. Наведено класифікацію зовнішніх та внутрішніх структуроутворюючих чинників емоційного інтелекту працівника. Розглянуто суб’єктивні та об’єктивні складові емоційного стану індивідуума, які формують реак-цію на стрес-фактори і рівень зрозумілості подразника. Визначено основні показники сталої поведінки працівників підприємства та її впливу на функціональну ефективність виконуваних обов’язків. Доведено, що вміння працівника керувати емоційним інтелектом впливає на результативність його праці та можливість кар’єрного росту чи ротації в організації. Наведено загальнонаціональний показник України у всесвітньому рейтингу щастя як базовий при формуванні емоційного фону населення. Доведено, що відсутність у моделі розвитку персоналу заходів, які дозволяють управляти емоційним станом працівника, може призвести до ряду негативних наслідків, які наведені у статті. Визначено, що професійний розвиток персоналу потрібно пла-нувати з врахуванням профільних та особистісних компетенцій. Сформовано модель професійного розвитку персоналу з врахуванням суб’єктивних (локально орієнтованих) компетенцій. Окреслено взаємозв’язок між ключовими факторами успіху та професіоналізмом кадрового складу через призму емоційної грамотності. Доведено, що емоційний стан працівників підприємств невиробничої сфери визначає стан купівельної поведінки та готовність споживача до товарообміну.

Посилання

1. Дэниел Гоулмен. Эмоциональное лидерство. Искусство управления людьми на основе эмоцио-нального интеллекта / Дэниел Гоулмен, Ричард Бояцис, Энни Макки. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2007. – 304 с.
2. Дерев’янко С. Актуалізація емоційного інте-лекту в емоціогенних умовах / С. Дерев’янко // Соцiальна психологiя. – Київ, 2008. – 1 (27). – С. 96-104.
3. Дубовик С. Г. Розвиток емоційного інтелекту сучасних менеджерів як основа їх успішної діяль-ності / Дубовик С. Г., Драбчук Т. І. // Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія “Економіка і менеджмент”. – 2014. – Вип. 5. – С. 8-14.
4. Карпенко Є. В. Сучасні вектори дослідження емоційного інтелекту особистості / Є. В. Карпенко // Психологія і особистість. – 2019. – № 1(15). – С. 60-72.
5. Колот С. О. Поліфункціональна спрямо-ваність емоційного менеджменту в системі ор-ганізаційного управління / С. О. Колот // Наука і освіта. – 2007. – № 8-9. – С. 63-67.
6. Корман М. М. Емоційний інтелект персоналу як основа ефективного розвитку організації / М. М. Корман // Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки, 2013. – Вип. 24. – С. 88-93.
7. Козлова В. Технологія EQ-BOOSt. Як вико-ристовувати емоційний інтелект у бізнесі та житті / В. Козлова; перекл. С. Осока. – Львів : Видав-ництво Старого Лева, 2019. – 176 с.
8. Корман М. М. Розвиток емоційного інтелекту та емоційної компетентності як передумова за-побігання професійного вигорання / М. М. Корман // Вісник Національного університе-ту оборони України – 4 (29)/2012. – С. 175-178.
9. Меденець В. В. Емоційне лідерство в системі управління персоналом / В. В. Меденець // Еко-номіка і суспільство. – 2017. – Вип. 13 –С. 691-696 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/13_ukr/117.pdf. 10. Организация экономического сотрудниче-ства и развития PIAAC. / Центр гуманитарных тех-нологий. – 08.10.2013 [Електронний ресурс]. – Ре-жим доступу: https://gtmarket.ru/news/ 2013/10/08/ 6299. 11. https://gtmarket.ru/news/2013/10/08/6299.
12. https://maximum.fm/novini_t2.
Опубліковано
2021-01-04