СТРУКТУРА КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ ОРГАНІЗАЦІЇ

  • О. В. Колянко Львівський торговельно-економічний університет
Ключові слова: корпоративна культура, корпоративні відносини, корпоративне управління, рівні культури, цінності, мораль

Анотація

Стаття розглядає роль системи цінностей, переконань, очікувань, символів, а також ділових принципів, норм поведінки, традицій, ритуалів, які склалися в організації або її підрозділах за час діяльності та які приймаються більшістю співробітників. В основному корпоративна культура - невидима частина органі-зації. Вона має певну структуру, яку можна вважати багаторівневою. Кожен рівень має склад певних елеме-нтів, але границі між елементами корпоративної культури розмиті. Корпоративна культура є чинником, що сприяє зростанню потенціалу працівників і довготривалому процвітанню, стійкості організаційних структур, злагодженої і творчої роботи персоналу з повною віддачею. Саме корпоративна культура може надавати неформальної легітимності певним методам управління та підтримувати мотивацію та працеспроможність персоналу. Корпоративна культура представлена як багаторівнева структура з вертикальними і горизон-тальними, прямими і зворотними зв’язками. Над нею і поза нею стоїть мораль як надкорпоративне і надпер-сональне поняття. Слід відзначити важливість зовнішніх проявів корпоративної культури, таких як товарний знак, фірмовий стиль, ритуали і свята, герої і міфи, стиль поведінки. Зроблено висновок про те, що корпора-тивна культура, що виступає одним із основних чинників, які визначають процес функціонування організації і поведінку її членів, може розглядатися, з одного боку, як продукт функціонування організації, а з іншої, - як основа її формування. Чим ефективніше працює організація, тим більше вона сприяє зростанню матеріальних і духовних благ її співробітників, усього суспільства, тим більший внесок у цю роботу власне корпоративної культури, тим більшою мірою конвергують, зближаються ці аспекти. Доведено, що з розвитком духовного і матеріального виробництва, інтелектуально-освітнього компонента трудового потенціалу суттєво зростає роль корпоративної культури.

Посилання

1. Виханский О. С. Менеджмент / О. С. Вихан-ский, А. И. Наумов. – М. : Гардарики, 2001. – 528 с. 2. Королько В. Г. Корпоративна культура i ПР / Королько В. Г., Некрасова О. В. // Соцiологiя: тео-рія, методи, маркетинг. – 2007. – № 1. – С. 115-129. 3. Палига Є. М. Корпоративне управління : на-вчальний посібник / Є. М. Палига. – Львів : Україн-ська академія друкарства, 2007. – 422 с. 4. Колянко О. В. Корпоративне управління : навчальний посібник / О. В. Колянко. – Львів : Вид-во Львівського торговельно-економічного універ-ситету, 2019. – 343 с. 5. Молчанова Е. Ю. Внутрішньокорпоративна філософія та політика : навчальний посібник / Е. Ю. Молчанова. – К. : Дорадо, 2006. – 248 с. 6. Бугаєвська Ю. В. Поняття корпоративної ку-льтури: її суть і структура / Ю. В. Бугаєвська // За-соби навчальної та науково-дослідної роботи. – 2011. – № 36. – С. 240. 7. Петрова І. Л. Вплив корпоративної культури на модернізацію соціально-трудових відносин / І. Л. Петрова // Вчені записки. – 2015. – № 40. – С. 145. 8. Терон І. В. Корпоративна культура в механі-змах регулювання соціально-трудових відносин / І. В. Терон // Глобальні та національні проблеми економіки. – 2015. – № 6. – С. 739.
Опубліковано
2021-01-04