ДІДЖИТАЛ-МАРКЕТИНГ ПІДПРИЄМСТВ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЧНОЇ КРИЗИ

  • Ю. Б. Миронов Львівський торговельно-економічний університет
  • В. А. Микита Навчально-науковий інститут підприєм-ництва та перспективних технологій Національного університету «Львівська політехніка»
  • О. Р. Сватюк Навчально-науковий інститут підприєм-ництва та перспективних технологій Національного університету “Львівська політехнікаˮ
Ключові слова: діджиталізація, діджитал-маркетинг, криза “COVID-19ˮ, SEO, SMM, контекстна реклама, таргетована реклама

Анотація

У статті розглядаються теоретичні підходи та практичні аспекти впровадження інстру-ментів діджитал-маркетингу (digital-marketing) у діяльність підприємств за умов пандемії коронавірусу COVID-19 та викликаної ним кризи на ринках товарів і послуг. Дана стаття є актуалізацією дослідження впливу інструментів діджитал-маркетингу на діяльність підприємства у період спалаху пандемії коронавірусу 2019-2020 років та пропонує розроблення методики виходу з кризової ситуації з найменш можливими затра-тами. У роботі описано теоретичні засади управління рівнем доходу, діяльністю підприємства за умов ка-рантинних обмежень, вплив чинників на його функціонування. Авторами розроблено практичні заходи із впро-вадження інноваційних інструментів діджитал-маркетингу у діяльність підприємств. Використана методо-логія дослідження, а саме: методи аналізу й синтезу, конкретного і абстрактного, якісного і кількісного аналізу, порівняльних характеристик, економіко-статистичні методи, системної оцінки, вибірки, узагальнен-ня, порівняння, методи графічного зображення даних дозволили провести аналіз діяльності підприємства за умов пандемії та визначити ефекти, переваги й ефективність від упровадження інструментів діджитал-маркетингу у практичну діяльність ринкового підприємства. Вивчення діджиталізації і технологій діджитал-маркетингу дозволяє обґрунтувати доцільність, розробити і впровадити власні методики, оскільки українська система маркетингу за своїм походженням і суттю має цілий ряд особливих рис, які дозволяють використо-вувати в практиці неадаптовані методики. Авторами запропоновано комплекс заходів щодо забезпечення ефективної діяльності підприємства за умов впровадження карантинних заходів та пов’язаних з ними обме-жень на ринках товарів і послуг. Діджитал-маркетинг лише закріплює за собою репутацію альтернативної і дієвої методології, що практично не має перешкод для функціонування. Відповідне й правильне застосування цифрових інструментів та сервісів допоможе не тільки закріпити позиції підприємства на ринку, але й дозво-лить розширювати ринки збуту не зважаючи на карантинні обмеження, працювати над збільшенням прибут-ковості. Визначено перспективні напрями подальших наукових досліджень у даному напрямі.

Посилання

1. Бабаченко Л. В. Сучасні тенденції застосу-вання інструментів digital-marketing у діяльності підприємства / Л. В. Бабаченко, В. А. Москаленко, А. О. Марченко // Вісник аграрної науки Причор-номор’я. – 2019. – Вип. 4. – С. 20-29.
2. Busca L. A Framework for Digital Marketing Research: Investigating the Four Cultural Eras of Digital Marketing / L. Busca, L. Bertrandias // Journal of Interactive Marketing. – 2020. – Vol. 49. – pp. 1-19.
3. Кондратенко О. Н. Диджитал маркетинг в системе маркетинговой стратегии / О. Н. Кондра-тенко // Новое слово в науке и практике: гипотезы и апробация результатов исследований. – 2015. – № 19 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://cyberleninka.ru/article/n/didzhital-marketing-v-sisteme-marketingovoy-strategii.
4. Мельник Л. Г. Інструменти digital-маркетингу як засіб просування продукції вітчиз-няних промислових підприємств / Л. Г. Мельник, А. О. Дериколенко // Ефективна економіка. – 2020. – № 3 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7707.
5. Миронов Ю. Б. Удосконалення стратегії та діджиталізації менеджменту банків / Ю. Б. Ми-ронов, О. Р. Сватюк, І. В. Жеребило // Вісник Львівського торговельно-економічного університе-ту. Економічні науки. – 2020. – Вип. 60. –С. 93-99.
6. Morris N. Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation / N. Morris // Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice. – 2009. – Vol. 10. – pp. 384-387.
7. Никулин Д. Н. Роль инструментов диджитал маркетинга в деятельности Интернет-магазинов / Д. Н. Никулин, В. М. Каточков // Проблемы совре-менной экономики. – 2015. – № 2 (54). – С. 199-201.
8. Stone D. M. Interactive, Direct and Digital Marketing: a Future that Depends on Better Use of Business Intelligence / D. M. Stone, D. N. Woodcock // Journal of Research in Interactive Marketing. – 2014. – Vol. 8. – No. 1. – pp. 4-17.
9. Lovelock C. H. & Wirtz, J. Services Marketing: People, Technology, Strategy / C. H. Lovelock, J. Wirtz. – 7th ed. – Pearson College Div, 2010. – 626 p.
10. За час карантину вихідного дня орендарі українських ТРЦ втратили 6-7 млрд. грн. [Елект-ронний ресурс]. – Режим доступу: https://rau.ua/novyni/karantynu-trts-vtratyly-6-7-mlrd/.
11. Як COVID-19 вплинув на ритейлерів в Ук-раїні? Результати опитування. [Електронний ре-сурс]. – Режим доступу: https://www2.colliers.com/ uk-ua/research/2020-05-14-survey-of-retailers-of-ukraine.
12. Аналітична та статистична інформація Державного центру зайнятості України [Електрон-ний ресурс]. – Режим доступу : https://www.dcz.gov.ua/analitics/67.
13. The World Bank. Global Economic Prospects. June 2020. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.worldbank.org/en/publication/global-economic-prospects.
14. Вплив COVID-19 та карантинних обмежень на економіку України [Електронний ресурс]. – Ре-жим доступу: https://www.kas.de/documents/270026/ 8703904/ Вплив+COVID-19+та +карантинних+ обмежень+на+економіку+ України.+Кабінетне+ дослідження+ЦПД.+Липень+2020.pdf.
15. Макроекономічний та монетарний огляд Національного банку України. Червень 2020 року. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://bank.gov.ua/admin_uploads/article/MM_2020-06.pdf.
Опубліковано
2021-01-04