MONITORING QUALITY OF PROFESSIONAL TOURISM EDUCATION
Abstract
Abstract. The article deals with the system of diagnosing and monitoring of educational process in professional tourism education. The differences in the approaches to the monitoring system in domestic and foreign practice, stages of studying the quality of educational processes in educational institutions, directions of studying the main indicators of activity, periodicity of the quality control of the educational process, the importance of standards, which are a prerequisite and the basis for monitoring in education, are considered. According to the results of the study, recommendations for creating an effective system for monitoring the quality of professional tourism education have been developed. This monitoring in higher education institutions should be carried out by a hierarchical management system.
References
2. Кісіль М. В. Моніторинг як складова системи управління якістю вищої освіти / М. В. Кісіль // Розвиток публічного адміністрування на засадах менеджменту: Європейський контекст : матеріали міжнародної науково-практичної конференції. – Д. : ДРІДУ НАДУ, 2009. – С. 188-190.
3. Лукіна Т. Види моніторингових досліджень / Лукіна Т. // Моніторинг якості освіти: світові досягнення та українські перспективи / [за заг. ред. О. І. Локшиної]. – К. : КІС, 2004. – С. 41-47.
4. Моніторинг навчальної діяльності [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://e-lear-ning.kubg.edu.ua/course/view.php?id=60.