PRIORITY DIRECTIONS OF REVITALIZATION OF ACTIVITY OF THE SERVICES SECTOR ENTERPRISES IN UKRAINE
Abstract
Abstract. The article considers the priority directions of increasing the socioeconomic efficiency of the service sector enterprises in Ukraine. The monitoring of the development of business activity of business entities in the sector of services was monitored. The analysis of structuring factors, which have a priority influence on satisfaction of solvent demand of existing and potential consumers of services, is carried out. The factors of the limited consumption of services by the population of Ukraine are revealed and grouped and a conceptual approach to the standardization of the provision of social services by the population is presented. The tendencies of the sphere of paid and non-paid services at the regional level are investigated and a system of indicators for evaluation of this process is proposed.
References
2. Лавлок Кристофер. Маркетинг услуг: персонал, технология, стратегия / Лавлок Кристофер; [пер. с англ.]. - [4-е изд.]. – М. : Издательский дом “Вильямс”, 2005. - 1008 с.
3. Мак-Дональд М. Сфера услуг. Полное пошаговое руководство по маркетинговому планированию / М. Мак-Дональд, Э. Пэйн; [пер. с англ.]. – М. : Эксмо, 2009. – 448 с.
4. Мальська М. П. Просторові системи пос-луг (теорія, методологія, практика) : монографія / М. П. Мальська. – К. : Знання, 2009. – 363 с.
5. Нестеров А. В. Сервис и услуги: комплекс-ный подход / Нестеров А. В. – М. : ГУ ВШЭ, 2007. – 150 с.
6. Офіційний сайт Державної служби статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua.
7. Румянцев А. П. Світовий ринок послуг : навч. посіб. / А. П. Румянцев, Ю. О. Коваленко. – К. : ЦНЛ, 2006. – 456 с.
8. Світовий ринок товарів та послуг : у 2-х ч. : підручник / А. А. Мазаракі, Є. М. Воронова, І. В. Чаус, Н. П. Ващенко. – Х. : Ранок, 2008. – 240 с.
9. Ткаченко Л. В. Маркетинг послуг : підручник / Л. В. Ткаченко. – К. : ЦНЛ, 2003. – 192 с.
10. Циганкова Т. М. Міжнародна торгівля : навч. посібник / Т. М. Циганкова, Л. П. Петрашко, Т. В. Кальченко. – К. : КНЕУ, 2001. – 488 с.
11. Шлійко А. В. Економіка підприємництва на ринку товарів і послуг : навч. посіб. / А. В. Шлійко. – К. : ЦНЛ, 2008. – 376 с.