INFORMATION-COMMUNICATION MECHANISM OF ORGANIZATION STRATEGY IMPLEMENTATION
Abstract
The article considers the components of the information and communication mechanism as an important tool for implementing the strategy of the organization and improving the effectiveness of the management system. The purpose of the article is to systematize and clarify the scientific and theoretical foundations of the information-communication mechanism of the strategic management system of organizations, justify the need for modern analytical and software tools in the management systems of domestic organizations and enterprises. The role of information-communication support in the implementation of the strategy of the organization is determined. The use of single-loop feedback during the hierarchical approach to the formation and implementation of organizational strategy is argued. The role and place of constant feedback with a double loop in the information system of strategy implementation of a modern organization is proved. Strategic feedback provides information on the implementation of the strategy and test-ing the hypothesis of the relationship between strategic goals and initiatives. Formal and additional informal factors influencing the information flows of the organization's strategy are identified. Methods of communication improvement that ensure the effectiveness of information exchange in the process of implementing the strategy are considered. Tech-niques that affect the effectiveness of interpersonal communications in the organization are considered. It is argued that the constant modification of communication links strengthens mutual understanding between employees of the organi-zation and ensures the effectiveness of the strategy. The role of the formal structure and culture of the organization in the choice of methods of dissemination of information and coordination of actions to implement the strategy of the or-ganization is determined. The analytical and software tools of a modern manager for successful implementation of the organization 's strategy are substantiated.
References
2. Боссиди Л. Исполнение. Система достиже-ния целей / Л. Боссиди, Р. Чаран. – М. : Интеллек-туальная литература, 2016. – 324 с.
3. Гребін’як Л. Дж. Як змусити працювати вашу стратегію: Ефективна реалізація стратегії та впровадження змін / Л. Дж. Гребін’як; [пер. з англ.]. – Дніпропетровськ : Баланс Бізнес Букс, 2006. – 352 с.
4. Друкер П. Эффективное управление / П. Друкер; [пер. с англ.]. – М. : Астрель, 2006. – 284 с.
5. Друкер П. Эффективное управление. Эко-номические задачи и оптимальные решения / П. Друкер; [пер. с англ.]. – М. : ФАИР-ПРЕСС, 2001. – 288 с.
6. Измерение результативности компании / [пер. с англ.]. – [2-е изд.]. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2007. – 220 с. – (Классика Harvard Business review).
7. Каплан Р. Организация, ориентированная на стратегию. Как в новой бизнес-среде преуспе-вают организации, применяющие сба-ланси_рованную систему показателей / Р. Каплан, Д. Нортон; [пер. с англ.]. – М. : Олимп-Бизнес, 2004. – 416 с.
8. Каплан Р. Сбалансированная система пока-зателей. От стратегии к действию / Р. Каплан, Д. Нортон; [пер. с англ. М. Павловой]. – [2-е изд., испр. и доп.]. – М. : Олимп-Бизнес, 2014. – 314 с.: ил.
9. Каплан Р. Стратегическое единство: созда-ние синергии организации с помощью сбалансиро-ванной системы показателей / Р. Каплан, Д. Нортон. – М. : Вильямс, 2006. – 384 с.
10. Кокинз Г. Управление результативностью. Как преодолеть разрыв между объявленной страте-гией и реальными процессами / Г. Кокинз. – М. : Альпина Паблишер, 2015. – 316 с.
11. Мізюк Б. М. Стратегічне управління : під-ручник / Б. М. Мізюк. – [2-ге вид., перероб. і доп.]. – Львів : Магнолія-плюс, 2007. – 392 с.
12. Шершньова З. Є. Стратегічне управління : підручник / З. Є. Шершньова. – К .: КНЕУ, 2004. – 699 с.