MANAGEMENT OF COMMUNICATIONS AND INFORMATION CHANNELS OF TELECOMMUNICATION ENTERPRISES

  • O. V. Kolyanko Lviv University of Trade and Economics
Keywords: communications, communication process model, information channel, information, telecommunication enterprise

Abstract

The basic elements of information exchange at telecommunication enterprises are defined in the article. The classification of information channels of telecommunication enterprises is given. The factors that influence the choice of the information channel when transmitting information are highlighted. The factors that influence the capacity of information channels of telecommunication enterprises are presented. The purpose of the article is to analyze communications and information channels of telecommunication enterprises. It is determined that information and communication are closely interconnected, since it is communication that ensures that stakeholders receive particular information. The task of the communication process is to provide understanding of the received and exchanged information by the subject. The communication process even in one direction goes through many intermediaries, since when transmitted, information is delayed and distorted. In addition, the information may be converted depending on to whom it is addressed. The efficiency of a particular information channel depends on how well it is adjusted to the information to be transmitted. Empirical studies show that managers at different levels spend between 50% and 90% of their time on communications, that means they are engaged in the process of communication to fulfill their roles in interpersonal relationships, technological processes, decision making, planning, accounting, analysis, control and organization of decisions implementation. It is proved that analysis of information channels of telecommunication companies will help in timely and correct transmission of information in the internal and external environment of the enterprise, as well as will improve the quality and efficiency of the enterprise activities in general.

References

1. Алексеев Е. С. Англо-русский толковый словарь по системотехнике ЗВМ / Е. С. Алексеев, А. А. Мячев. – Москва, 1993. – 256 с.
2. Андрусяк О. І. Особливості бізнес-комунікацій у системі міжнародних економічних відносин / О. І. Андрусяк // Актуальні проблеми економіки. – 2009. – №12(102). – С. 26-35.
3. Інформаційні системи в менеджменті : навч. посібник / [А. Є. Батюк, З. П. Двуліт, К. М. Обе-льовська та ін.]. – Львів : Національний університет “Львівська політехніка” (Інформ.-вид. центр “ІНТЕЛЕКТ+” Інституту післядипломної освіти), “Інтелект-Захід”, 2004. – 520 с.
4. Захарченко А. П. Загальні принципи аналізу інформаційних потоків у Інтернеті / А. П. Захар-ченко // Наукові записки Інституту журналістики. – 2010. – Т. 41. – С. 80-85.
5. Мізюк Б. М. Стратегічне управління підприємством / Б. М. Мізюк. – Львів : Коопосвіта, 1999. – 388 с.
6. Матвієнко О. В. Основи менеджменту інфор-маційних систем : навч. посібник / О. В. Матвієнко, М. Н. Цивін. – К. : Центр навчальної літератури, 2005. – 176 с.
7. Питерс Т. В поисках эффективного управления / Т. Питерс, Р. Уотермен. – Москва, 1986. – 193 с.
8. Райзберг Б. А. Современный экономический словарь / Б. А. Райзберг, Л. Ш. Лозовский, Е. Б. Стародубцева. – [2-е изд., испр.]. - М. : ИНФРА-М., 1999. – 479 с.
9. Види інформаційних каналів [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.frontmanagement.org/fomants-61-1.html.
10. Електронні канали комунікації: функції, переваги, недоліки [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dspace.nuft.edu.ua/ jspui/bitstream/ 123456789/20149/1/28.pdf.
11. Інтранет [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/Інтранет.
Published
2019-12-30
Section
ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВ: ФАКТОРИ ЕФЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ ТА ОПТИМІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ