АMBIENT-МАРКЕТИНГ ЯК СКЛАДОВА МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ ПІДПРИЄМСТВА

Ключові слова: ambient-маркетинг, ambient-реклама, ambient-media, маркетингові комунікації, нетрадиційні види реклами

Анотація

Статтю присвячено дослідженню сутності ambient-маркетингу та можливостей його ефективного впровадження в комплекс маркетингових комунікацій підприємства. Зазначено, що ambient-маркетинг доцільно розглядати як нетипову рекламу з основними акцентами на нестандартних носіях та їх розміщення в довколишньому середовищі. З’ясовано головний принцип ambient-маркетингу, який полягає у тому, що рекламна інформація інтегрується у навколишнє середовище споживача, тобто розташовується у несподіваних місцях, викликає здивування, стимулює сильний емоційний відгук у потенційного споживача, породжує бажання спробувати товар/послугу. Показано, що технології ambient-маркетингу ефективні там, де підприємство може “спіймати і здивувати”. Досліджено, завдяки чому реклама в навколишньому середовищі викликає повагу та зацікавленість споживачів, хоча і не орієнтована на масову аудиторію. Встановлено відмітні особливості ambient-реклами. Визначено сильні та слабкі сторони ambient-маркетингу з погляду ефективного його впровадження в маркетингові комунікації для посилення конкурентних переваг підприємства. Підкреслено, що технології ambient-маркетингу дозволяють кожен довколишній простір використовувати як потенційний носій для презентації товарів/послуг, думок, ідей і спілкування підприємства з потенційними клієнтами. Наведено перелік носіїв ambient-реклами та приклади її оригінального розміщення у нетрадиційних місцях. Наголошено, що ambient-маркетинг у сучасних умовах є одним із кращих засобів прориву на ринки товарів і послуг через особливості маркетингової комунікації з потенційними споживачами, посилення іміджу підприємства та лояльності покупців.

Посилання

1. Ковальчук С., Пугачова О. Ambient-media: новий шлях розвитку партизанського маркетингу. Маркетинг в Україні. 2011. № 5-6. С. 39-45. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/197229332.pdf.
2. Amiee J. Shelton. Ph.D, Łukasz P. Wojciechowski, PhD, Jamie Warner. Ambient marketing practices in the US: A professional viev (англ.). Communication Today. 2016. Vol. 7, no. 1. P. 70. URL: https://www.communicationtoday.sk/ download/12016/SHELTON-WOJCIECHOWSKI-WARNER-%25E2%2580%2593-CT-1-2016.pdf.
3. What is Ambient Marketing: Ideas and Examples. URL: https://sendpulse.com/support/ glossary/ambient-marketing#:~:text=According% 20to%20MarketingWeek%2C%2065%25%20of%20UK%20consumers%20say,surprising%20enough%2C%20ambient%20marketing%20comes%20to%20the%20rescue.
4. Що таке Ambient-Media? URL: http://www.leosvit.com/art/ambient_media.htm.
5. Данилюк А., Титенская И. Ambient-Media – новые рекламные носители. URL: http://bizkiev.com/content/view/368/205/.
6. Ambient-Media – маркетинг, который заставляет оборачиваться. URL: http://www.kokh.ru/ ambient-media-marketing-kotoryj-zastavlyaet-obor/.
7. Ambient marketing what it is advantages examples. URL: https://eosmarketing.it/en/ambient-marketing-what-it-is-advantages-examples/.
8. Зоріна О. І., Сиволовська О. В. Використання ambient-маркетингу як сучасної технології мар-кетингових комунікацій в українському медіа прос-торі. Ефективна економіка. 2018. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6048.
9. Ambient marketing: определение и принцип действия. URL: https://zaochnik.com/spravochnik/ marketing/osnovy-reklamy/ambient-marketing/.
10. Домарева Е. В., Пишкало В. В. Эмбиент-маркетинг - альтернатива традиционным методам продвижения. Проблемы экономики и менеджмента. 2015. № 9 (49). С. 36-38. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/embient-marketing-kak-alternativa-traditsionnym-metodam-prodvizheniya.
11. Евтюшина А. Э. Ambient marketing - эффективность нестандартности. Научно-образовательный журнал для студентов и преподавателей “StudNet”. 2020. №2. С. 379-384. URL: https://stud.net.ru/wp-content/uploads/2020/ 04/%D0%92% D1%8B%D0%BF%D1%83% D1%81%D0%BA-2_2020.pdf.
12. Сысоева Т. Л. Актуальность ambient media в условиях кризиса. Экономика, общество, человек: теория, методология, реальность [Текст] : сб. науч. публикаций : в 2 ч. / отв. за вып. Д. А. Карх. Екатеринбург : Изд-во Урал. гос. экон. ун-та, 2015. Ч. 1. С. 210-215. URL: https://science.usue.ru/ images/docs/itogi/1389_ Ekonomika%20obshchestvo%20chelovek%20CH.%201%20yubileyniy%20sbornik%20s%20ISBN.pdf#page=210.
Опубліковано
2022-01-28