АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛОГІСТИЧНИХ ЛАНЦЮГІВ
Анотація
У статті аналізуються проблеми, з якими стикається галузь логістики, та пропонуються деякі шляхи їх вирішення, спираючись на використання можливостей сучасних технологій та рішень для управління вантажоперевезеннями. Обгрунтовано актуальність автоматизації ручних завдань, зменшення кількості повторюваної роботи, оцифрування різного роду процесів у плануванні, організуванні та контролі логістичної діяльності на підприємстві. Визначено, що за рахунок консолідації відправлень і максимального використання будь-якого доступного простору витрати, пов’язані з транспортуванням, можна значно скоротити. Для цього потрібна відкрита та ефективна комунікація з перевізниками. У деяких випадках зменшення кількості учасників процесу також змінює ситуацію на краще. Одним із вирішень цієї проблеми може бути делегування повноважень сторонній логістичній компанії для покриття витрат на транспортування, оскільки такі компанії мають відносини з різними перевізниками та використовують консолідацію відправлень, щоб скоротити витрати. Підтверджено, що знаходити та виявляти потенційні помилки є критично важливим, але деколи складно, коли існує так багато місць, де зв’язок може бути втрачений. Вважаємо: це якоюсь мірою вирішується за рахунок ефективних програмних систем зв’язку та відстеження, часто інтегрованих безпосередньо в системи управління складом разом із прямим доступом до клієнтів і партнерів. Конкретизовано, що ланцюжок поставок має характеризуватися постійним процесом удосконалення, тому управління ланцюгом поставок, будучи координатором цього ланцюга, стає дуже важливим завданням. Аргументовано, що на сьогодні акцент управління матеріальним потоком значно зміщується в бік інформаційного. Будь-який процес управління, зокрема логістичний, тепер розглядається як процес управління інформаційними даними та потоками. Доведено, що це особливо актуально для управління логістичними ланцюгами, враховуючи їхні особливості, пов’язані з необхідністю інтеграції та координації саме інформаційних потоків. Підвищення цін на нафту, суворі заходи певних країн у боротьбі з пандемією та війна в Україні змінили не тільки міжконтинентальні логістичні ланцюги, а й галузь логістики у більш глобальному контексті.
Посилання
2. Straube F., Borkowski S. Global Logistics 2015+. URL: https://www.tu.berlin/en/logistik/forschung/publikationen/monographienherausgeberwerke-und-studien/global-logistics-2015.
3. Global Commerce Initiative. Capgemini. URL: https://www.capgemini.com/wpcontent/uploads/2017/07/2008_ Financial_Report.pdf.
4. Logistyka w roku 2050. URL: http://www.e-logistyka.pl/wiadomosci/logistyka-wroku-2050.html.
5. Logistics challenges & how to overcome them. URL: https://spotos.eu/blog/5-logisticschallenges-and-how-to-overcome-them.
6. Common Logistics Problems and How to Solve Them. URL: https://www.redwoodlogistics.com/insights/common-logistics-problems-and-how-tosolve-them.
7. Bujak A. The development of the concept of supply chain management as an example of the evolution of logistics. The Wroclaw School of Banking Research Journal. 2022. Vol. 15, No. 1. P. 133-151.
8. Горяїнов О. М., Рославцев Д. М. Автотранспорт в логістичних системах і ланцюгах : монографія. Харків : НТМТ, 2009. 344 с.
9. Окландер М. А. Види стратегій у логістичних системах. Вісник соціально-економічних досліджень : збірник статей. Одеса : ОДЕУ, 1998. Вип. 2. С. 218-225.
10. Kelsch T. M. Using Supply Chain Flexibility to Account for Uncertainty in Demand. Thesis of Master of Science in Management. Massachusetts Institute of Technology. 1996. P. 104.
11. Katok E. Planning Manufacturing Flexibility in an Uncertain Production Environment. Thesis of the Degree of Doctor of Philosophy. The Pennsylvania State University. 1996. P. 164.
12. Тарнавська Н. П., Сивак Р. Б. Інноваційне управління конкурентоспроможністю логістичних ланцюгів : монографія. Тернопіль : Підручники і посібники, 2011. 240 с.