ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ТОРГОВЕЛЬНО-ПОСЕРЕДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В СПЕЦІАЛІЗОВАНІЙ ГУРТОВІЙ ТОРГІВЛІ НА МІЖНАРОДНОМУ ТА ВНУТРІШНЬОМУ РИНКУ
Анотація
Анотація. Нами представлено торговельно-посередницьку діяльність як один із ключових факторів ведення торговельної діяльності на міжнародних та внутрішніх ринках. Було розглянуто основні елементи торговельно-посередницької діяльності: об’єкти та суб’єкти торговельно-посередницьких відносин, їх роль у веденні торговельних операцій та основні характеристики. Визначено, які головні функції відіграє торговельно- посередницька діяльність на зовнішніх та внутрішніх ринках та в чому полягає її вагомість на сучасному етапі розвитку торгівлі в цілому. Обґрунтовано, що саме торговельно-посередницька діяльність сприяє розширенню торговельних відносин, створює умови для виникнення нових торговельних операцій на основі головних принципів, які є її регуляторами та основою для протікання будь-яких процесів в межах торговельних відносин. Обґрунтовано, що принципи в торговельно-посередницькій діяльності визначають основні норми поведінки, які дозволяють забезпечити ефективне та етичне ведення бізнесу. Визначено, що сучасні засади торговельно- посередницької діяльності створюють основу для взаємовідносин між посередниками, виробниками та споживачами, сприяючи розвитку довіри та стабільності на ринку. Окрім того, визначено, що дотримання принципів, які виникли на сучасному етапі розвитку торговельно-посередницької діяльності, сприяє уникненню конфліктів та підвищує репутацію компанії серед клієнтів та партнерів, створюючи необхідні умови для ведення бізнесу, виникненню стимулюючої конкуренції та забезпечують високу якість надання торговельно- посередницьких послуг. Також визначено, що принципи в економічно-господарських відносинах є основою для побудови та підтримки довгострокових зв’язків між бізнесами та іншими суб’єктами у торговельній сфері. Основні принципи торговельно-посередницької діяльності не лише створюють необхідне середовище для виникнення нових компаній, а й сприяють подальшому розвитку та вдосконаленню існуючих бізнес-моделей, процесів і стратегій, на основі пошуку нових шляхів для удосконалення якості товарів, послуг, технологій і бізнес- процесів. Представлено договірні засади, на яких будуються взаємовідносини між суб’єктами в торговельно- посередницькій діяльності як основний критерій, що регулює здійснення торговельно-посередницьких операцій.
Посилання
онального університету. 2019. № 25. Ч. 2. С. 128-132.
2. Копич І. М., Нестуля О. О. Внутрішня торгівля України: проблеми і перспективи розвитку : монографія / за ред. В. В. Апопія, П. Ю. Балабана.
Львів : “Новий світ – 2000”, 2014. 563 с.
3. Балабан П. Ю., Балабан М. П. Трансформація торгівлі споживчої кооперації в економіці ринкового типу: етапи розвитку, конкурентоспроможність, стратегічні пріоритети : монографія. Полтава : РВВ ПУЕТ, 2011. 421 с.
4. Господарський кодекс України від 16 січня 2003 р. № 436-IV. Відомості Верховної Ради України. 2003. № 18-22.
5. Апопій В. В., Копич І. М., Біла О. Г. та ін. Система регулювання внутрішньої торгівлі України : монографія. Київ : Академвидав, 2012. 420 с.
6. Поняття оптового торговельного підприємства / У кн.: В. В. Апопій, І. П. Міщук, В. М. Ребицький, С. І. Рудницький, Ю. М. Хом’як. Організація торгівлі. Київ : Центр навчальної літератури, 2017. 632 с.
7. Види оптових підприємств та їх класифікація / У кн.: В. В. Апопій, І. П. Міщук, В. М. Ребицький, С. І. Рудницький, Ю. М. Хом’як. Організація торгівлі. Київ : Центр навчальної літератури, 2017. 632 с. URL: https://pidruchniki.com/19421117/marketing/vidi_optovih_pidpriyemstv_klasifikatsiya.
8. Кошельок Г. В. Сучасний стан та перспективи розвитку оптової торгівлі. Інтелект ХХІ. 2018. № 1. С. 80-85. URL: http://www.intellect21.nuft.org.ua/journal/2018/2018_1/17.pdf.
9. Сотник І. М., Петренко Т. П. Проблеми та перспективи розвитку оптової торгівлі в Україні. Механізм регулювання економіки. 2012. Вип. 4. С. 94-96.
10. Дослідження про основні тренди ритейлу 2023 ЄС та світу. Укрлегпром. 05/06/2023. URL: https://ukrlegprom.org/ua/news/doslidzhennya-proosnovni-
trendy-rytejlu-2023-yes-ta-svitu/.
11. Маковоз О. С., Крайня Д. Р., Обуховський О. В. Фактори інвестиційної стратегії в системі підвищення конкурентоспроможності підприємства. Економіка та управління підприємствами. 2021. Вип. 5(32). С. 70-75.