ПРОБЛЕМИ РЕФОРМУВАННЯ ВИЩОЇ ЮРИДИЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ
Анотація
У статті аналізується сучасний стан вищої юридичної освіти в Україні, обґрунтовується необхідність її вдосконалення виявляються й досліджуються проблеми її реформування в сучасних умовах. Автори статті аналізують основні положення нормативно-правових актів, що регулюють суспільні відносини у сфері вищої юридичної освіти, виявляють їх окремі недоліки, а також визначають перелік питань, не врегульованих, або недостатньо врегульованих правом. На основі статистичних досліджень констатується недостатній теоретичний рівень підготовки юристів, їх професійної придатності до практичної діяльності щодо захисту прав і свобод громадян, здійснення правового забезпечення діяльності юридичних осіб. Обґрунтовується необхідність системної реформи вищої юридичної освіти відповідно до положень Болонської конвенції. Автори дійшли висновку, що реформувати необхідно весь механізм вищої юридичної освіти. За результатами дослідження автори пропонують обґрунтовані першочергові заходи щодо здійснення реформи вищої юридичної освіти.
Посилання
2. Болонська конвенція. Спільна декларація міністрів освіти Європи: від 19 червня 1989 року [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://eduknigi.com/ped_view.php?id=6
3. Про проведення педагогічного експерименту з кредитно-модульної системи організації навчального процесу : Наказ МОН України від 23 січня 2004 року № 48 [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/3126/
4. Про затвердження Програми дій щодо реалізації положень Болонської декларації в системі вищої освіти і науки України на 2004–2005 роки : Наказ МОН України від 23 січня 2004 року № 49 [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://ru.osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/3127/
5. Стратегія реформування вищої освіти в Україні до 2020 року. Проект [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://osvita.ua/doc/files/news/438/43883/HE_Reforms_Strategy_11_11_2014.pdf
6. Концепція розвитку освіти України на період 2015–2025 років. Проект [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://tnpu.edu.ua/EKTS/proekt_koncepc.pdf
7. Концепція вдосконалення правничої (юридичної) освіти для фахової підготовки правника відповідно до європейських стандартів вищої освіти та правничої професії [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/koncepciya-vdoskonalennya-pravnichoyi-yuridichnoyi-osviti-dlya-fahovoyi-pidgotovki-pravnika
8. Концепція реформи юридичної освіти пропонує впровадити ―наскрізну‖ магістерку для правників [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://ukrainepravo.com/news/ukraine/kontsepts-ya-reformi-yuridichno-osv-ti-proponu-vprovaditi-naskr-znu-mag-sterku-dlya-pravnik-v-/
9. Про юридичну (правничу) освіту і загальний доступ до правничої професії : Проект Закону України (Реєстр. № 7147 від 28.09.2017 р.) [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/ zweb2/webproc4_1?id=&pf3511=62613
10. Орлюк О. Знищення професії юриста? Висновок до проекту закону України ―Про юридичну (правничу) освіту і загальний доступ до правничої професії‖ № 7147 від 28.09.2017 р. [Електронний ресурс] / Орлюк О., Мироненко Н., Штефан А. — Режим доступу: http://yvu.com.ua/znyshhennya-profesiyi-yurysta/
11. Про юридичну освіту та юридичну (правничу) професію : Проект Закону України (Реєстр. № 7147-1 від 17.10.2017 р.) [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/ webproc4_1?id=&pf3511=62728
12. Пацурківський П. Ціннісні виклики українській юридичній (правничій) освіті / П. Пацурківський, Р. Гаврилюк // Право України. — 2017. — № 10. — С. 38–55.
13. Комаров В. Вища юридична освіта України: нові виміри / В. Комаров // Право України. — 2017. — № 10. — С. 20–37.