PROBLEMS OF REFORMING HIGHER LEGAL EDUCATION IN UKRAINE
Abstract
The article analyzes the current state of higher legal education in Ukraine, substantiates the necessity of its improvement, reveals and studies the problems of its reformation in modern conditions. The authors analyze the main provisions of normative legal acts regulating social relations in the field of higher legal education, reveal their specific deficiencies, and also determine the list of issues not regulated or insufficiently regulated by law. On the basis of statistical studies, the insufficient theoretical level of lawyers' training, their professional suitability for practical activity concerning the protection of the rights and freedoms of citizens, and the legal support of the activities of legal entities are stated. The necessity of the systemic reform of higher legal education in accordance with the provisions of the Bologna Convention is substantiated. The authors came to the conclusion that the whole mechanism of higher legal education should be reformed. According to the results of the study, the authors propose grounded measures for the implementation of the reform of higher legal education.
References
2. Болонська конвенція. Спільна декларація міністрів освіти Європи: від 19 червня 1989 року [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://eduknigi.com/ped_view.php?id=6
3. Про проведення педагогічного експерименту з кредитно-модульної системи організації навчального процесу : Наказ МОН України від 23 січня 2004 року № 48 [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/3126/
4. Про затвердження Програми дій щодо реалізації положень Болонської декларації в системі вищої освіти і науки України на 2004–2005 роки : Наказ МОН України від 23 січня 2004 року № 49 [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://ru.osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/3127/
5. Стратегія реформування вищої освіти в Україні до 2020 року. Проект [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://osvita.ua/doc/files/news/438/43883/HE_Reforms_Strategy_11_11_2014.pdf
6. Концепція розвитку освіти України на період 2015–2025 років. Проект [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://tnpu.edu.ua/EKTS/proekt_koncepc.pdf
7. Концепція вдосконалення правничої (юридичної) освіти для фахової підготовки правника відповідно до європейських стандартів вищої освіти та правничої професії [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/koncepciya-vdoskonalennya-pravnichoyi-yuridichnoyi-osviti-dlya-fahovoyi-pidgotovki-pravnika
8. Концепція реформи юридичної освіти пропонує впровадити ―наскрізну‖ магістерку для правників [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://ukrainepravo.com/news/ukraine/kontsepts-ya-reformi-yuridichno-osv-ti-proponu-vprovaditi-naskr-znu-mag-sterku-dlya-pravnik-v-/
9. Про юридичну (правничу) освіту і загальний доступ до правничої професії : Проект Закону України (Реєстр. № 7147 від 28.09.2017 р.) [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/ zweb2/webproc4_1?id=&pf3511=62613
10. Орлюк О. Знищення професії юриста? Висновок до проекту закону України ―Про юридичну (правничу) освіту і загальний доступ до правничої професії‖ № 7147 від 28.09.2017 р. [Електронний ресурс] / Орлюк О., Мироненко Н., Штефан А. — Режим доступу: http://yvu.com.ua/znyshhennya-profesiyi-yurysta/
11. Про юридичну освіту та юридичну (правничу) професію : Проект Закону України (Реєстр. № 7147-1 від 17.10.2017 р.) [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/ webproc4_1?id=&pf3511=62728
12. Пацурківський П. Ціннісні виклики українській юридичній (правничій) освіті / П. Пацурківський, Р. Гаврилюк // Право України. — 2017. — № 10. — С. 38–55.
13. Комаров В. Вища юридична освіта України: нові виміри / В. Комаров // Право України. — 2017. — № 10. — С. 20–37.