ТЕХНОЛОГІЇ ПРОМОЦІЇ ЗАКЛАДУ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА: КЕЙС НЕМЕРЕЖЕВОГО ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ВІЙНИ

PDF

Ключові слова

просування
промоція
заклад ресторанного господарства
немережевий заклад
менеджер
кафе-кав'ярня

Як цитувати

Ставська, Ю., & Ярошинський, Р. (2024). ТЕХНОЛОГІЇ ПРОМОЦІЇ ЗАКЛАДУ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА: КЕЙС НЕМЕРЕЖЕВОГО ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ВІЙНИ. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі, (11), 24-34. https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-11-3

Анотація

Візія статті конкретизується в її меті: на основі теоретико-методологічного обґрунтування положень менеджменту щодо традиційних підходів з просування закладу ресторанного господарства, схарактеризувати актуальні в умовах російсько-української війни технології та інструменти промоції немережевого закладу ресторанного господарства. Методологія дослідження представлені комплексом загальнонаукових методів – індукції та дедукції, аналізу та синтезу, порівнянь та класифікації, статистичної обробки даних, теоретичних узагальнень, – що в сукупності з опрацюванням джерельної бази, масиву інформаційних джерел (у т. ч. – професійних сайтів рестораторів), забезпечили можливість різностороннього вивчення проблеми та достовірності отриманих висновків. Додатково використовувався метод анамнезу – при аналізі кейсу та професійного бекграунду підприємства ресторанного бізнесу, що стало базою дослідження. Схарактеризовано аргументи на користь перспективності розвитку ресторанного бізнесу як складової сервісної економіки в Україні. Представлено шляхи реалізації стратегії диференціації в управлінні ЗРГ«Glory Coffee», який став базою експериментальної роботи. Структуровано та візуалізовано дев'ятиетапний процес стратегічного управління закладом готельно-ресторанного бізнесу (за М. Месконом). Представлено сутність і зміст реалізації стратегічних планів управління ЗРГ, конкретизовану в планах потреби у трудових ресурсах, плану потреб в капіталі та плану потреб в капіталі та дослідженнях, розробках, а також – спосіб реалізації в ЗРГ«Glory Coffee». Схематично представлено технологію просування в структурі обов’язків менеджера ЗРГ, що застосовуються в «Glory Coffee». Виокремлено тренди в технологіях та новаціях просування ЗРГ, зокрема - представлення в меню інноваційних пропозицій, що відображають специфіку регіональної кухні Поділля з наступним включенням закладу в програму регіональних гастротурів. Окрему групу пропозицій сформульовано щодо роботи з базовим продуктом – кавою, з урахуванням змісту третьої і четвертої «кавових хвиль», що слугуватиме потужним інструментом промоції у майбутньому.

https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-11-3
PDF

Посилання

Акастелова А. Управління рестораном. 9 правил менеджменту ресторану. 2021. URL: https://joinposter.com/ua/post/upravlinnya-restoranom

Воронюк Т.А. Формування механізму управління конкурентоспроможністю підприємств ресторанного господарства: дис. … канд. екон. наук : 08.00.04. Одеська національна академія харчових технологій. Одеса, 2019. 200 с.

Заячковська Г.А., Вовк С.В., & Церклевич В.С. Тренди постпандемічного розвитку туризму в країнах Європейського Союзу: наративи, імперативи, прогнози. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2023. № (8). С. 11–19. DOI: https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-8-2

Круглянко А. Менеджмент готельно-ресторанного бізнесу в умовах війни. Управління розвитком сфери гостинності: регіональний аспект: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., 5 травня 2022 р. Чернівці : Технодрук, 2022. С. 62–64. URL: https://tourlib.net/statti_ukr/kruglyanko.htm

Кифяк В.Ф. Сфера рекреації та туризму як складова регіональної економічної системи. Формування ринкових відносин в Україні. 2006. № 1. С. 116–119.

Кузьмін О.Є., Мельник О.Г, Процик І.С., Романишин С.Б., & Дарміць Р.З. Менеджмент: графічна і таблична візуалізація (2-ге вид.). Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2015.

Кузнецова І.О. & Кім А.А. Оцінювання технології управління підприємством ресторанного бізнесу в умовах змін. Вісник соціально-економічних досліджень: зб. наук. праць. Одеса : Одеський національний економічний університет. 2023. № 1-2 (84-85). С. 83–93.

Левицька І.В. & Постова В.В. Стратегічне управління розвитком підприємств ресторанного бізнесу. Молодий вчений. 2017. № 2 (42). С. 271–275.

Лупашко А. Заощаджуємо та примножуємо. Як власникам бізнесу змусити гроші працювати в умовах війни. Діло. URL: https://delo.ua/realty/zaoshhadzujemo-ta-primno-zujemo-yak-vlasnikam-biznesu-zmusiti-grosipracyuvati-v-umovax-viini-404867/

Матвійчук Т. & Церклевич В. Психологія споживачів кави і компетентність баристи. Вісник ЛТЕУ. Економічні науки. 2019. № 58. URL: http://www.journals-lute.lviv.ua/index.php/visnyk-econom/article/view/858

Нечаєва І.А. & Кабак М.В. Особливості управління підприємством на основі використання сучасних технологій і систем менеджменту. Ефективна економіка. 2017. № 9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5771

Mescon M.H., Khedouri F., Albert M. Management. Addison-Wesley Educational Publishers, Incorporated, 1988. 288 p

П’ятницька Г.Т. Стратегії розвитку ресторанного бізнесу в умовах кризи. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2021. № 2.

Церклевич В., Діль А., Блаута А., & Діль М. Інноваційні компоненти стратегії просування ресторану регіональної кухні Поділля: кейс «Ресторації Шпігеля». Трансформаційна економіка. 2023. № (3 (03). С. 61–69. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8141/2023-3-11

Церклевич В., & Ставська Ю. Можливості інтеграції ресторанів «local food» в програми регіональних гастротурів: кейс Вінницької та Хмельницької областей. Трансформаційна економіка. 2024. № 1 (06). C. 68–75. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8141/2024-6-13

Церклевич В., Діль А. & Моцна Ю. Потенціал сезонних страв в стратегічному управлінні закладом ресторанного господарства «local food». Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2024. № 9. С. 71–79. URL: http://journals-lute.lviv.ua/index.php/tourism/article/view/1464

Хитрова О. Готельно-ресторанний бізнес у воєнний час: виклики і напрями відновлення. Економіка та управління національним господарством. 2022. Випуск ІІІ (87). С. 70–84.

Akastelova, A. (2021), “Upravlinnya restoranom. 9 pravyl menedzhmentu restoranu”, available at: https://joinposter.com/ua/post/upravlinnya-restoranom

Voronyuk, T. A. (2019), “Formuvannya mekhanizmu upravlinnya konkurentospromozhnistyu pidpryyemstv restorannoho hospodarstva”: dys. … kand. ekon. nauk: 08.00.04. Odesʹka natsionalʹna akademiya kharchovykh tekhnolohiy. Odesa, Ukraine, 200 p.

Zayachkovsʹka, H. A., Vovk, S. V., & Tserklevych, V. S. (2023), “Trendy postpandemichnoho rozvytku turyzmu v krayinakh Yevropeysʹkoho Soyuzu: naratyvy, imperatyvy, prohnozy”, Industriya turyzmu i hostynnosti v Tsentralʹniy ta Skhidniy Yevropi, no. (8), pp. 11–19, DOI: https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-8

Kruhlyanko, A. (May 5, 2022), “Menedzhment hotelʹno-restorannoho biznesu v umovakh viyny. Upravlinnya rozvytkom sfery hostynnosti: rehionalʹnyy aspekt”, Materialy Mizhnar. nauk.-prakt. konf. Tekhnodruk, Chernivtsi, Ukraine, pp. 62–64, available at: https://tourlib.net/statti_ukr/kruglyanko.htm

Kyfyak, V. F. (2006), “Sfera rekreatsiyi ta turyzmu yak skladova rehionalʹnoyi ekonomichnoyi systemy”, Formuvannya rynkovykh vidnosyn v Ukrayini, no. 1, pp. 116–119.

Kuzʹmin, O. Y., Melʹnyk, O. H, Protsyk, I. S., Romanyshyn, S. B., & Darmitsʹ R. Z. (2015), “Menedzhment: hrafichna i tablychna vizualizatsiya (2-he vyd.)”, Vydavnytstvo Lʹvivsʹkoyi politekhniky, Lviv, Ukraine.

Kuznetsova, I. O. & Kim, A. A. (2023), “Otsinyuvannya tekhnolohiyi upravlinnya pidpryyemstvom restorannoho biznesu v umovakh zmin”, Visnyk sotsialʹno-ekonomichnykh doslidzhenʹ: zb. nauk. pratsʹ, Odesʹkyy natsionalʹnyy ekonomichnyy universytet, Odesa, Ukraine, no. 1-2 (84-85), pp. 83–94.

Levytsʹka, I. V. & Postova, V. V. (2017), “Stratehichne upravlinnya rozvytkom pidpryyemstv restorannoho biznesu”, Molodyy vchenyy, no. 2 (42), pp. 271–275.

Lupashko, A. “Zaoshchadzhuyemo ta prymnozhuyemo. Yak vlasnykam biznesu zmusyty hroshi pratsyuvaty v umovakh viyny”, Dilo, available at: https://delo.ua/realty/zaoshhadzujemo-ta-primno-zujemo-yak-vlasnikam-biznesu-zmusiti-grosipracyuvati-v-umovax-viini-404867/

Matviychuk, T. & Tserklevych, V. (2019), “Psykholohiya spozhyvachiv kavy i kompetentnistʹ barysty”, Visnyk LTEU. Ekonomichni nauky, no. 58, available at: http://www.journals-lute.lviv.ua/index.php/visnyk-econom/article/view/85

Nechayeva, I. A. & Kabak, M. V. (2017), “Osoblyvosti upravlinnya pidpryyemstvom na osnovi vykorystannya suchasnykh tekhnolohiy i system menedzhmentu”, Efektyvna ekonomika, no. 9, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5771

Mescon, M. H., Khedouri, F. & Albert, M. (1988) “Management”, Addison-Wesley Educational Publishers, Incorporated, 288 p

Pʺyatnytsʹka, H. T. (2021), “Stratehiyi rozvytku restorannoho biznesu v umovakh kryzy”, Industriya turyzmu i hostynnosti v Tsentralʹniy ta Skhidniy Yevropi, no. 2.

Tserklevych, V., Dilʹ, A., Blauta, A., & Dilʹ, M. (2023), “Innovatsiyni komponenty stratehiyi prosuvannya restoranu rehionalʹnoyi kukhni Podillya: keys «Restoratsiyi Shpihelya»” Transformatsiyna ekonomika, no. (3 (03), pp. 61–69, DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8141/2023-3-11

Tserklevych, V., & Stavsʹka, Y. (2024), “Mozhlyvosti intehratsiyi restoraniv «local food» v prohramy rehionalʹnykh hastroturiv: keys Vinnytsʹkoyi ta Khmelʹnytsʹkoyi oblastey” Transformatsiyna ekonomika, no. 1 (06), pp. 68–75, DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8141/2024-6-13

Tserklevych, V., Dil, A. & Motsna, Yu. (2024), “Potentsial sezonnykh strav v stratehichnomu upravlinni zakladom restorannoho hospodarstva «local food»”, Industriya turyzmu i hostynnosti v Tsentralʹniy ta Skhidniy Yevropi, no. 9, pp. 71–79, available at: http://journals-lute.lviv.ua/index.php/tourism/article/view/1464

Khytrova, O. (2022), “Hotelʹno-restorannyy biznes u voyennyy chas: vyklyky i napryamy vidnovlennya”, Ekonomika ta upravlinnya natsionalʹnym hospodarstvom, is. III (87), pp. 70–84